Då släpps Steam Machines

Robot
Då släpps Steam Machines

Vi vet när Steam Machines anländer - tänker du köpa?

#nyhetstips, #valve


MEG
Medlem
Då släpps Steam Machines

Har svårt att tro att detta kan bli en hit.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Blir att prova på Steam Link för min del. Kan bli intressant

Ser också fram emot att få testa på Steam Controller.

Inaktiv

Steam Machines låter så sjukt ointressant och onödigt att jag bara måste skaffa en!

Medlem

Något vag beskrivning av grafikkortet, lustigt då cpu år specat med exakt modellnummer?

Medlem
Medlem

2Gb videominne :S?

Medlem

Tråkigt att Alienware återigen blir relevant tack vare Steam Machines med deras produkter som säljs på 50% markup.

Medlem
Skrivet av MEG:

Har svårt att tro att detta kan bli en hit.

Jag håller med dig.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

2Gb videominne :S?

Blev lite förvånad ochså över att det som står så skulle det kunna vara samma grafikort oavsätt prissklass som levereras.
Sammt att ingen av prisklasserna kör SSD


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

nja känns konstigt, vilket geforce gtx är det? vad är det dom försöker dölja undrar man....

Inaktiv

Ni som kan detta: Hur är priserna i förhållande till komponenterna man får? Ok eller rent ocker? (Jag har ingen koll)

Medlem

Inga imponerande komponenter direkt men om det leder till att spelen blir ordentligt optimerade så have at it hoss.

Skrivet av eatem:

Ni som kan detta: Hur är priserna i förhållande till komponenterna man får? Ok eller rent ocker? (Jag har ingen koll)

Du kan få bättre komponenter för det priset om du bygger en egen dator men datorn i fråga kommer bli betydligt större än en steam machine, frågan är hur liten du vill din låda ska vara, en mAtx dator får plats i ett standard IKEA Expedit fack om man köper rätt chassi.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Inga imponerande komponenter direkt men om det leder till att spelen blir ordentligt optimerade så have at it hoss.

Skrivet av eatem:

Ni som kan detta: Hur är priserna i förhållande till komponenterna man får? Ok eller rent ocker? (Jag har ingen koll)

Du kan få bättre komponenter för det priset om du bygger en egen dator men datorn i fråga kommer bli betydligt större än en steam machine, frågan är hur liten du vill din låda ska vara, en mAtx dator får plats i ett standard IKEA Expedit fack om man köper rätt chassi.

Behöver inte bli allt för stor. Min surfdator är itx med ett R9 290 OC i ett Corsair Obsidian 250D.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är jag blind eller varför i helvetet anger man inte vilket grafikkort det är?

Medlem

De lär få anstränga sig ganska rejält för att övervinna konsol-svensson tror jag. Hoppas de har en ordentligt bra PR-avdelning. Tror inte att det är avsett för oss. om man säger så?

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Är jag blind eller varför i helvetet anger man inte vilket grafikkort det är?

Om det är samma som deras Alpha version så är det en Nvidia GeForce GTX 860M, det vill säga ett laptop kort.

Skulle gissa på att det blir motsvarande version i 900 serien om det nu inte är samma.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Morganrone93:

Är jag blind eller varför i helvetet anger man inte vilket grafikkort det är?

Om det är samma som deras Alpha version så är det en Nvidia GeForce GTX 860M, det vill säga ett laptop kort.

Skulle gissa på att det blir motsvarande version i 900 serien om det nu inte är samma.

Ah... Då blev man betydligt mindre sugen. :/

Medlem

Känner att man själv som 35 årig småbarnsfar ligger i målgruppen för nått sånt här. Smart:tvn med streamingtjänster funkar fint och ger mig det utbudet jag orkar och hinner se. Spotify ser till att jag har den musik jag behöver. Nu får jag en spelenhet som bara funkar på direkten utan att vara en konsol och inte kostar mig skjortan och koppla till tvn. Sedan kan jag bunkra spel på steamreaorna och även åtnjuta moddar till spelen. Allt detta utan meck för virus drivrutiner torrenter etc..

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Pholiage:

2Gb videominne :S?

Blev lite förvånad ochså över att det som står så skulle det kunna vara samma grafikort oavsätt prissklass som levereras.
Sammt att ingen av prisklasserna kör SSD

Jag vet inte. Har svårt att se målgruppen för denna produkt. Visst man skulle kunna säga för dom inte vill bygga en dator. Men är de uppgraderbara eller som en laptop eller AIO. Kunde man väl lika gärna köpa en laptop.

Medlem

är det ett M grafikkort så är det ju totalt fail.. då förstår jag varför dom mygglar och inte skriver det.. ingen med vett i huvet ska ju köpa det dära,, färdiga pcs kostar inte så mycket mer men är så mycket bättre...

k3m
Medlem

Steam maskinen är ju totalt onödig. Kommer floppa. Däremot så tror jag på OSet och Steamkontrollen

Medlem

Jag vill ha en medelpris maskin, kanske köper om jag har pengar över någon gång. Troligtvis inte release iaf.
Jag tycker det känns som en lira humble bundle spel maskin och kanske ibland något annat.

Medlem

Listan blir lite messed.. men håll till godo.

CPU CPU Mark
Intel Core i7-4790K @ 4.00GHz 11236
Intel Core i7-4765T @ 2.00GHz 7210
Intel Core i5-3470 @ 3.20GHz 6565 GTA V Minimum (Desktop CPU)
Intel Core i5-2500K @ 3.30GHz 6469 Witcher 3 Mininum
Intel Core i5-4590T @ 2.00GHz 5473
Intel Core i3-4130T @ 2.90GHz 4127
Intel Core i5 680 @ 3.60GHz 3508 GTA V Minimum (Notebook CPU)

Enligt denna snabba och högst ovetenskapliga undersökning så krävs det minst den "värsta" Steammaskinen för att ens kunna spela GTA V och ex. Witcher. Det där är minimikraven som är listade. Jo, jag vet att Q6600 är listat av Rockstar, men det trodde de nog inte ens själva på när de skrev det. Och då kan jag inte jämföra GPU eftersom vi inte vet vad det kommer att bli.

Luktar stenhård flopp. Om man inte vill sitta och spela Zyngaspel i soffan som de flesta konsolfantaster brukar säga är det bästa sedan skivat bröd.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Hoppas att detta har en snabb och smärtfri undergång tillmötes.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

är det ett M grafikkort så är det ju totalt fail.. då förstår jag varför dom mygglar och inte skriver det.. ingen med vett i huvet ska ju köpa det dära,, färdiga pcs kostar inte så mycket mer men är så mycket bättre...

Det ser onekligen ut så. Resten är mobilorienterat så det lär inte ge några höga odds på att det är ett "vanligt" GTX-kort.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Kan säga att man kan se framimot framtida rabaterade priser på dessa produkter. Steam link ser ju ut att vara en småkul grej att ha i vardags rummet, men att köpa en alienware produkt för casual gaming? mja veti tusan.

Inaktiv

STEAM har ju alltid en framtids vision om saker och ting, denna gång har de tänkt att eftersom populationen växer överallt så blir
vardagsrummet en enda stor INDIESOFFA.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Listan blir lite messed.. men håll till godo.

CPU CPU Mark
Intel Core i7-4790K @ 4.00GHz 11236
Intel Core i7-4765T @ 2.00GHz 7210
Intel Core i5-3470 @ 3.20GHz 6565 GTA V Minimum (Desktop CPU)
Intel Core i5-2500K @ 3.30GHz 6469 Witcher 3 Mininum
Intel Core i5-4590T @ 2.00GHz 5473
Intel Core i3-4130T @ 2.90GHz 4127
Intel Core i5 680 @ 3.60GHz 3508 GTA V Minimum (Notebook CPU)

Enligt denna snabba och högst ovetenskapliga undersökning så krävs det minst den "värsta" Steammaskinen för att ens kunna spela GTA V och ex. Witcher. Det där är minimikraven som är listade. Jo, jag vet att Q6600 är listat av Rockstar, men det trodde de nog inte ens själva på när de skrev det. Och då kan jag inte jämföra GPU eftersom vi inte vet vad det kommer att bli.

Luktar stenhård flopp. Om man inte vill sitta och spela Zyngaspel i soffan som de flesta konsolfantaster brukar säga är det bästa sedan skivat bröd.

Verkar klara sig rätt bra i spel http://www.anandtech.com/show/8774/intel-haswell-low-power-cp...

12
Skriv svar