Playstation VR kommer kosta "som en ny spelplattform"

Robot
Playstation VR kommer kosta "som en ny spelplattform"
Medlem
Playstation VR kommer kosta "som en ny spelplattform"

Är inte allt för dyrt men är lite skeptisk.
Måste slå igenom om den ska vara något.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Längar redan till nästa år! Men Oculus, HTC eller PS Vr? Kommer bli ett spännande år

Medlem

Har provat Occulus och Valve HTC vive.

Att spela bara med "Masken" tröttnar man otroligt snabbt på, finns inte så mycket roliga spel som håller att göra.

Valves htc vive med 2 st "sticks" tog det hela till en ny nivå, kalaskul i flera timmar!

Sen kostar alla olika mer än man är villig att spendera men still


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Whaaaaaaat! Tänkte mig 1000-1500kr.. Är det något bra spelutbud ens lr bara kassa korta demospel som till kameran ?

Medlem

Kommer definitivt att köpa en HTC Vive, hoppas den inte kommer kosta 6000 bara :S

Medlem

4000+ för konsol 3500+ för vr ..... lol

för dyrt för den vanlige användaren.

men måste man vara först så kostar det

Inaktiv

Tror det kan bli tufft att kränga ett tillbehör för samma pris som konsolen men vem vet, det kanske blir en hit? Det viktigaste är i slutändan lockande spel för hårdvaran.

Nu är det ju bara Playstations egna VR till konsolen men det är lite knepigare val om man vill köpa VR HMD till PCn då det (på gott och ont?) finns betydligt fler att välja på där. Jag hoppas innerligt på att dom ser till att VR spelen är kompatibla med alla märken för att inte splittra communityt.

Medlem

Detta blir väl ungefär som med alla andra gimmicks. kul för stunden och om fem år undrar alla vad fan som hände...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

dom där glasögonen kommer va roliga en vecka, för dom flesta .
sen ligger dom bara och dammar i tv-bänken

Medlem

Ser ju hellre att det är "dyrt" och bra än skit som OR har varit när jag har testat det.
Men jag tycker inte det är dyrt för bra skärmar, linser och teknik. EVE Valkyrie ser ju ut att bli kanonkul, men visst är man rädd att speltillverkarna inte vågar satsa.

De demon vi sett känns väldigt PS Move/Kinect-skräpigt ut. Säkert hur kul som helst, men vem har använt sin move-kontroll de senaste 2 åren? Är det överhuvudtaget någon som besvärat sig med kamera/move till PS4? Gissar att två move-kontroller lär behövas också, så lägg på ytterligare på priset. Blir säkert mer prisvärt till PC, men ska man sitta med en hjälp på skallen vill jag nog kunna sitta i soffan alt stå upp och röra mig fritt.
Tycker fortfarande Head Tracking och bra skärm kan vara en både billigare och bättre "immersion"-lösning, typ https://youtu.be/Jd3-eiid-Uw sjukt enkelt och effektivt.

Medlem

Då Guitar Hero, nu VR...om några år samlar bägge damm på samma ställe.

Medlem

Announced titles...

Ark: Survival Evolved

... ehm jora så att...

Medlem
Skrivet av delli:

Då Guitar Hero, nu VR...om några år samlar bägge damm på samma ställe.

Dock inte alls jämförbart.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

VR känns som att det blir som 3Dbio, småkul men något man snabbt tröttnar på. Inget jag kommer lägga pengarna på iaf.
Men de får motbevisa mig Kanske är nåt.

Medlem

Får vad det blir då, project morpheus, htc vive eller oculus! förmodligen nån utav dom 2 sistnämnda

Medlem
Skrivet av Quelor:

Har provat Occulus och Valve HTC vive.

Att spela bara med "Masken" tröttnar man otroligt snabbt på, finns inte så mycket roliga spel som håller att göra.

Valves htc vive med 2 st "sticks" tog det hela till en ny nivå, kalaskul i flera timmar!

Sen kostar alla olika mer än man är villig att spendera men still

Sony har dock PS Move, så den biten är redan fixad. Tvivlar dock på att man ens kommer i närheten av samma precision som erbjuds med Vive och Oculus Touch.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Detta blir väl ungefär som med alla andra gimmicks. kul för stunden och om fem år undrar alla vad fan som hände...

Sa dom flesta om internet också
Vr öppnar upp en massa möjligheter, inte bara i spel. Lovar att detta kommer bli stort.

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:
Skrivet av JohnnyGreed:

Detta blir väl ungefär som med alla andra gimmicks. kul för stunden och om fem år undrar alla vad fan som hände...

Sa dom flesta om internet också
Vr öppnar upp en massa möjligheter, inte bara i spel. Lovar att detta kommer bli stort.

https://sv.wikiquote.org/wiki/Ines_Uusmann


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av TenderInkFish:
Skrivet av JohnnyGreed:

Detta blir väl ungefär som med alla andra gimmicks. kul för stunden och om fem år undrar alla vad fan som hände...

Sa dom flesta om internet också
Vr öppnar upp en massa möjligheter, inte bara i spel. Lovar att detta kommer bli stort.

https://sv.wikiquote.org/wiki/Ines_Uusmann

Hahaha! Rolig människa! Helt med i tiden

eld
Medlem

VR är ingen gimmick, tekniken är där. Det hela hänger dock på att det finns spel till hårdvaran.

Medlem

För det priset är VR absolut inte intressant.

Medlem

Guitar hero i förstapersonsvy, med VR headset?

Medlem

För dyrt tycker jag :/ skulle vara att de kom nå riktigt fett spel! Kanske inte ens då.

Medlem
Skrivet av onliner72:

4000+ för konsol 3500+ för vr ..... lol

för dyrt för den vanlige användaren.

men måste man vara först så kostar det

På Siba får du loss en ps4 för ca 2700kr i helg om du fixar sibakort.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

eld
Medlem

Kollar man på vad man behöver så är det lika svårt att rättfärdiga en stor tv jämfört med en mindre, för att upplevelsen blir bättre? det är ju samma upplösning!

VR är som att köpa en stor tv, eller i de här fallet väldigt små extremt högupplösta skärmar, oftast OLED, med den lägsta latency dom kan få tag på. Det är inte som att köpa en extra gamepad.

Medlem

Vr är inte för alla spel typer. Lite som rattar och joysticks. Jag längtar tills Rift o de andra blir tillgängliga så man kan köra Dirt Rally och Project Cars m.fl. Framförallt Dirt Rally. Redan nu utan Vr så har man 6000 i puls när man ligger i 140km/h på en bergshylla. Fartkänslan och ff i g27 är top notch. Andra spel som är perfekta är Elite och War Thunder. Jag tror många ser detta som nästa steg i visuell media och ska ersätta skärmen och dom som köper för den anledningen kommer bli besvikna att lägga 3-5k för en vr lösning. CS:Go och andra tävlings fps kommer nog bli "sämre" med en Rift eller Vive.

Medlem
Skrivet av eld:

VR är som att köpa en stor tv,

Har du testat VR? För det är INTE som en TV. Sony HMZ 3D brillor är som en TV och bästa sättet att titta på 3D film. Men OR och andra VR headset är inte det minsta som en TV.
Visst är det skärmpaneler i båda men där tar jämförelsen slut.

Skrivet av Pholiage:

Vr är inte för alla spel typer. Lite som rattar och joysticks. Jag längtar tills Rift o de andra blir tillgängliga så man kan köra Dirt Rally och Project Cars m.fl. Framförallt Dirt Rally. Redan nu utan Vr så har man 6000 i puls när man ligger i 140km/h på en bergshylla. Fartkänslan och ff i g27 är top notch. Andra spel som är perfekta är Elite och War Thunder. Jag tror många ser detta som nästa steg i visuell media och ska ersätta skärmen och dom som köper för den anledningen kommer bli besvikna att lägga 3-5k för en vr lösning. CS:Go och andra tävlings fps kommer nog bli "sämre" med en Rift eller Vive.

Snabba spel och typiska bilspel tycker jag är jobbiga med DK2.
DK2 är som bäst i interaktiva demon där man går runt och tittar på saker. Enda gången snabba saker funkar något sådär är när man inte behöver styra själv eller när grafiken är bättre.
Men som sagt vill man ha en bra VR upplevelse är det skräckspel och interaktiva demon som just nu är bäst.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Varför köpa ett så pass dyrt VR-set till ett system som ej klarar av att driva det fullt ut?

Medlem
Skrivet av onliner72:

4000+ för konsol 3500+ för vr ..... lol

för dyrt för den vanlige användaren.

men måste man vara först så kostar det

Vilket är mindre än de flesta slänger på en mobiltelefon per år, även om dem är vanliga användare. Så skulle inte vilja säga att det är för mycket för något som kommer att vara för flera år.

12
Skriv svar