Dino Dini skakar liv i fotbollsspelet Kick Off

Robot
Dino Dini skakar liv i fotbollsspelet Kick Off
Medlem
Dino Dini skakar liv i fotbollsspelet Kick Off

Kul! Dom tidiga fotbollsspelen tyckte till och med jag som inte gillar sport om.

(Förresten, förklara vad topdown-vy är? Är det för den yngre läsaren så funkar nog inte gta innan 3:an som exempel )

Medlem

Jag gillade Sensible Soccer mer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av waeress:

Kul! Dom tidiga fotbollsspelen tyckte till och med jag som inte gillar sport om.

(Förresten, förklara vad topdown-vy är? Är det för den yngre läsaren så funkar nog inte gta innan 3:an som exempel )

Det är typ som det låter, att du ser allt från ovan, sk. fågelperspektiv. Många äldre spel som använde det, t.ex. SImCity. Men enklast är att se det andra youtubeklippet som länkas.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag gillade Sensible Soccer mer.

Samma här. Spelade naturligtvis båda dock med polarna. Suveräna minnen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av werik:
Skrivet av waeress:

Kul! Dom tidiga fotbollsspelen tyckte till och med jag som inte gillar sport om.

(Förresten, förklara vad topdown-vy är? Är det för den yngre läsaren så funkar nog inte gta innan 3:an som exempel )

Det är typ som det låter, att du ser allt från ovan, sk. fågelperspektiv. Många äldre spel som använde det, t.ex. SImCity. Men enklast är att se det andra youtubeklippet som länkas.

Ah, nej alltså jag ifrågasatte om det behövde förklaras. Och om det var för de yngre läsarna eftersom det görs så få topdown spel nuförtiden
Men jag formade nog meningen lite knasigt

Medlem

Jösses!

Det där är nog en av de mest oväntade uppföljarna de senaste 20 åren.

Medlem

Jag älskade verkligen Kick Off 2 till Amiga och det ska självklart bli skoj att det blir en uppföljare. Med det sagt, jag är ändå lite skeptisk till hur man paketerar spelet i ett modernt format samtidigt som det behåller sin charm.

Jag minns att det jag uppskattade med Kick Off 2 var bollfysiken och det vansinniga tempot. Att kolla på klippet där han spelar igenom VM90 var verkligen en promenad i minnenas allé.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag gillade Sensible Soccer mer.

Jaaaaaaaa! Bästa fotbollsspelet någonsin. Jag och min bror lirade det på delat tangentbord och garvade ihjäl oss varje gång det lät som publiken skrek "BU FÖR MALMÖ!"

Epic!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Undrar om nästa sportspels remake blir "Hat Trick"?

Medlem

oooohhh hoppas det får VR stöd så det blir som o spela bordshockey men med sensible soccer/kick off känsla, det vore nåt!

1
Skriv svar