Ljus-sablar vad vi vill ha detta

Robot
Ljus-sablar vad vi vill ha detta

Teknikdemo visar exakt vad HTC Vive behöver för att virtual reality ska lyckas.


Inaktiv
Ljus-sablar vad vi vill ha detta

Jag längtar tills VR kan bäras i form av stryktåliga simglasögon. Sen behöver man bara ett kuddrum så kan man slänga runt sig i VR bäst man vill.

Medlem

Det där är ju en Oculus Rift DK2 han har på sig, inte en HTC Vive. Står t.o.m i videotiteln

Grejerna han viftar med ser ut som Playstation Move-kontroller.

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tune:

Det där är ju en Oculus Rift DK2 han har på sig, inte en HTC Vive. Står t.o.m i videotiteln

Grejerna han viftar med ser ut som Playstation Move-kontroller.

Skrivet av Zand3rs:

so fail!

Läste ni ens texten era papphattar?

"(trots att denna prototyp använder annan teknik)."


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Läste ni ens texten era papphattar?

"(trots att denna prototyp använder annan teknik)."

Haha, oops =P

Men satsar inte Oculus också på liknande spelsätt? De ska ju också ha två handkontroller som spåras.

Medlem
Medlem

Och folk klagade på att Kinect mk1 krävde mycket utrymme i vardagsrummet.

Medlem

Jag ser framför mig hur brutna näsor och fingrar kommer öka flera 100% på akuten när alla med VR-glasögon framöver springer in i väggarna.

Medlem

"Eftersom Oculus Rift satsar på en stillasittande VR-upplevelse..."

Det skulle jag nog inte säga. Både Vive och Oculus (konsumentversionen CV1) kommer att kunna spåra kontroller och headset över en ungefär lika stor yta. Kan till och med vara så att CV1 skulle kunna spåra över en större yta, men är inte helt 100.

Skillnaden är väl "bara" att Vive använder lighthouse-enheter som spårar med laser, och CV1 använder kameror.

Ska bli intressant när de båda produkterna är ute och det börjar ramla in reviews.

gammaalt


signatur

New life, New hope

Medlem

Ser ut som samma grej som Sixense visade förra året, men med lite ny grafik?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lobotomized:

"Eftersom Oculus Rift satsar på en stillasittande VR-upplevelse..."

Det skulle jag nog inte säga. Både Vive och Oculus (konsumentversionen CV1) kommer att kunna spåra kontroller och headset över en ungefär lika stor yta. Kan till och med vara så att CV1 skulle kunna spåra över en större yta, men är inte helt 100.

Skillnaden är väl "bara" att Vive använder lighthouse-enheter som spårar med laser, och CV1 använder kameror.

Ska bli intressant när de båda produkterna är ute och det börjar ramla in reviews.

Då visste du mer än vad jag gjorde. Det senaste jag hörde var att Oculus fokuserar på sittande, med tracking av överkroppsrörelser förvisso.


signatur
Medlem

Ah! I see what you did there, herr Johansson-Sundelius!

Medlem

...och Playstation VR spårar via Playstation kameran om man nu köper till en sådan. Tycks som om alla tekniker är kapabla men Valve kanske satsar extra mycket på just denna funktion/gimmick (vi vet hur det gick för Kinect då den krävde spelyta)

Medlem

Synd att de använder en person som inte har någon som helst känsla för hur man hanterar ett svärd...ser ut som han svingar ett par ICA-kassar med tomglas....

1
Skriv svar