Se hur snyggt (och fult) Fallout 4 kan vara till PC

Robot
Se hur snyggt (och fult) Fallout 4 kan vara till PC
Medlem
Se hur snyggt (och fult) Fallout 4 kan vara till PC

Såg ingen större skillnad i största allmänhet, nu hoppas jag det mestadels är youtubes komprimerings fel. Men det är ju inte som om man prövar dom olika inställningarna bland det första man gör i vilket fall.

Medlem

Ser ingen skillnad


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Mer gräs i vissa lägen. Annars kunde jag inte se några större skillnader. Så länge världen känns levande och det finns saker att göra när man utforskar, samt efter det att man har utforskat, så är jag nöjd. Trots brist på massa tekniskt avancerade grejor.

Jag menar, det är betydligt snyggare än Skyrim vilket jag tyckte var grymt vackert. Det räcker.

Medlem

Normalt brukar jag vilja köra igenom spelet en gång med vanilla grafik men det vete fasen om jag inte moddar spelet på en gång den här gången.

Medlem

Har inte lirat tillräckligt för att få smak på själva spelet än, men det ser fan inte bra ut.. känns ruskigt gammalt.

Gen
Medlem

Det är i sådana lägen man känner att de pengar man lagt på sin superdator inte är värt det.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Såg ingen större skillnad i största allmänhet, nu hoppas jag det mestadels är youtubes komprimerings fel. Men det är ju inte som om man prövar dom olika inställningarna bland det första man gör i vilket fall.

var inga stora skillnader, sedan brukar ju slöa datorer kunna klara av bethesdas spel även på högre inställningar

Medlem

håller med alla, tycker faktiskt att grafiken är riktigt kass, inte bara generellt utan hur textures ser ut. känns inte som grafik varit en viktig kompoent i spelet

Medlem
Skrivet av direktorn:

håller med alla, tycker faktiskt att grafiken är riktigt kass, inte bara generellt utan hur textures ser ut. känns inte som grafik varit en viktig kompoent i spelet

well grafiken är inte viktig, det är något man ska prioritera sist då det bara är ett plus i kanten, samt så vad är det som är så dåligt med grafiken ens? duger den inte för dig vänta tills någon kommer med grafik mods då som fotorealistisk mod som finns till FO3 och new vegas

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av direktorn:

håller med alla, tycker faktiskt att grafiken är riktigt kass, inte bara generellt utan hur textures ser ut. känns inte som grafik varit en viktig kompoent i spelet

well grafiken är inte viktig, det är något man ska prioritera sist då det bara är ett plus i kanten, samt så vad är det som är så dåligt med grafiken ens? duger den inte för dig vänta tills någon kommer med grafik mods då som fotorealistisk mod som finns till FO3 och new vegas

om grafik inte är viktig finns ju C64

Medlem
Skrivet av direktorn:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av direktorn:

håller med alla, tycker faktiskt att grafiken är riktigt kass, inte bara generellt utan hur textures ser ut. känns inte som grafik varit en viktig kompoent i spelet

well grafiken är inte viktig, det är något man ska prioritera sist då det bara är ett plus i kanten, samt så vad är det som är så dåligt med grafiken ens? duger den inte för dig vänta tills någon kommer med grafik mods då som fotorealistisk mod som finns till FO3 och new vegas

om grafik inte är viktig finns ju C64

jag förmodar att du inte orkade läsa allt jag skrev och tog ut vissa stycken endast? Grafiken är ett plus i kanten, det finns andra saker som är viktigare för att bygga upp ett bra spel, utseende gör inte ett spel per automatik skit bra. Kolla på till exempel battlefield, skit snygg grafik men när dom skulle satsa på singleplayer så gjorde dom en medioker handling som var skrattretande.

Sen som sagt vänta tills det kommer mods som förbättrar grafiken då, så slipper du gråta floder, sedan märkte jag att du inte svarade på min fråga så du gjorde det bara tydligare att du vägrade läsa allt

Medlem

För min del så kunde grafiken varit precis som fallout 3, hade fortfarande betalat 600kr.

Medlem

Eller hur.

Hade de gjort Fallout 4 ur isometriskt perspektiv med grafik i klass med tvåan hade jag inte klagat. Men nu har de fan valt första person och då borde de utnyttja det valet också.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av direktorn:

håller med alla, tycker faktiskt att grafiken är riktigt kass, inte bara generellt utan hur textures ser ut. känns inte som grafik varit en viktig kompoent i spelet

well grafiken är inte viktig, det är något man ska prioritera sist då det bara är ett plus i kanten, samt så vad är det som är så dåligt med grafiken ens? duger den inte för dig vänta tills någon kommer med grafik mods då som fotorealistisk mod som finns till FO3 och new vegas

Fast jag tror det som folk stör sig mest på är att spelet fortfarande verkar ha väldigt stela animationer och allmänt livlösa människor, med stela fula ansikten. Dem sakerna är ofta väldigt svåra att fixa i efterhand.

Sen bra grafik är ju olika viktigt i olika spel. Tillsammans med en bra artistisk vision kan det göra rätt stor skillnad

Ibland väldigt stor skillnad

Medlem
Skrivet av direktorn:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av direktorn:

håller med alla, tycker faktiskt att grafiken är riktigt kass, inte bara generellt utan hur textures ser ut. känns inte som grafik varit en viktig kompoent i spelet

well grafiken är inte viktig, det är något man ska prioritera sist då det bara är ett plus i kanten, samt så vad är det som är så dåligt med grafiken ens? duger den inte för dig vänta tills någon kommer med grafik mods då som fotorealistisk mod som finns till FO3 och new vegas

om grafik inte är viktig finns ju C64

Men görs det nya spel till C64? Anledningen till att man uppgraderar datorn och köper nya konsoler är ju först och främst för att kunna spela nya spel, sen är bra grafik så klart ett plus i kanten.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det är i sådana lägen man känner att de pengar man lagt på sin superdator inte är värt det.

Det är i min erfarenhet i princip aldrig värt det, annat än att det är kul att bygga en ny maskin. Alla som gör spel tittar i alla fall bara på vilken konfiguration som de flesta har och utvecklar mot det för att nå en sådan stor publik som möjligt. Ja, sedan får man dra av en del eftersom konsolerna inte orkar med.

Fast en fördel har du i alla fall, din burk håller längre om du fläskar i när du bygger den
En mediumbra dator kan ses som lågpresterande efter ett år eller två, medans en högpresterande dator kan ses som en hygglig mediumbra maskin efter kanske 3 år eller mer, i vissa fall. I princip i alla fall, hållbarheten kan variera beroende på hur utvecklingen går med hårdvaran.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Problemet ligger ju delvis i att även animationerna är kassa, just texturerna går ju modda upp, animationerna däremot är en helt annan femma.

Ta bara en titt på när de ska ändra kameran i videon, ser ju ut att hacka något otroligt. Ja,ja blir nog ett köp vilket som

Medlem

Vet inte om det kanske har något med att göra att jag studerar grafik. Men jag ser enormt många skillnader på de olika stegen. (Grafiknörd som älskar alla former av grafik förutom ett fåtal stilar )

Grafik är lika viktig som vilken annan del i ett spel, visst är gameplay viktigare, men utan grafik av något slag så kan man inte se något.

Fallout 4 har helt okej grafik för min del, bryr mig inte om att spelet inte ser ut som Crysis eller något. Dock kunde de ju animera figurerna bättre, så stela rörelser.

Medlem

Jag tycker det är bra att folk tar upp grafik frågan, det ser faktiskt lite medelmåttigt ut, men ibland får man väga upp med hur stort själva spel miljön är, och jag antar att den är stort i detta spelet. Polygon nivån håller sig rätt bra ändå tycker jag på vissa modeller. I de flesta fall nöjer jag mig ett spel som har godkänd grafik, och Fallout4 har godkänd grafik!

Medlem

När jag säger att det ser gammalt ut så syftar jag inte bara på texturer eller effekter. NPC'er tar upp tidningar ur låret, hunden glider längs terrängen, robotar åker igenom dörröppningar som är hälften så stora som dom själva, idle-animationer på en femsekunders-cykel, fruktansvärt stela dialoger, tredjepersonsvy av en rörlig pinne som knapp kan hoppa över trappsteg, npc'er som kollar in i väggen när dom hälsar på dig osv. Listan kan göras lång.

För övrigt så är jag alltid mycket skeptisk till "snyggmoddar" som bara ändrar texturer eller blåser ur alla detaljer med crazy-bananas-kontrast. Om det vore moddar som faktiskt lägger till objekt eller mekaniker så vore det ballt, men det är sällsynt och borde dessutom inte behövas.

Medlem

Måste börjar bli gammal, ser ingen skillnad utan vid kvalitén på skuggorna

Medlem
Skrivet av xorpen:

För övrigt så är jag alltid mycket skeptisk till "snyggmoddar" som bara ändrar texturer eller blåser ur alla detaljer med crazy-bananas-kontrast. Om det vore moddar som faktiskt lägger till objekt eller mekaniker så vore det ballt, men det är sällsynt och borde dessutom inte behövas.

Sällsynt till Fallout 4? Tro fan det, det släpptes ju nyss. Om du menar Fallout 3, New Vegas och Skyrim så har du nog missat en hel del. Bara så här på rak arm så kan jag säga Project Nevada. Ska vi gå ännu längre tillbaka så är ju Oblivion ett bra exempel, där kan du ju modda spelet så det inte ens känns som samma spel längre (på ett bra sätt).

Medlem
Skrivet av xorpen:

När jag säger att det ser gammalt ut så syftar jag inte bara på texturer eller effekter. NPC'er tar upp tidningar ur låret, hunden glider längs terrängen, robotar åker igenom dörröppningar som är hälften så stora som dom själva, idle-animationer på en femsekunders-cykel, fruktansvärt stela dialoger, tredjepersonsvy av en rörlig pinne som knapp kan hoppa över trappsteg, npc'er som kollar in i väggen när dom hälsar på dig osv. Listan kan göras lång.

För övrigt så är jag alltid mycket skeptisk till "snyggmoddar" som bara ändrar texturer eller blåser ur alla detaljer med crazy-bananas-kontrast. Om det vore moddar som faktiskt lägger till objekt eller mekaniker så vore det ballt, men det är sällsynt och borde dessutom inte behövas.

Jag håller fullständigt med dig och det är nog huvudorsaken till att jag aldrig riktigt kommer in i Bethesdas spel. De skapar en bra story och atmosfär men rent spelmekaniskt är deras spel ingen höjdare imo, helt enkelt pga deras val av spelmotor. Creation Engine som används i Skyrim och Fallout 4 är en upphottad version av Gamebryo som är närapå 15 år gammal snart. Som ett resultat av detta dras alla deras spel med i stort sett samma problem som du redan nämnde. Oavsett hur mycket god-rays och annan grafiskt lull-lull som läggs på så går det inte att gömma hur uselt själva spelmotorn hanterar bl.a draw distance, animationer och interaktion med omgivningen.

Medlem

Sönderkomprimerad video...går inte se ett skit ju

Medlem

vart skillnad men inte stora vänta bara tills folk som moddar kommer in i leken då kmr moddat vs ej moddat vara som natt och dag.

Medlem
Skrivet av littleboss:

Mer gräs i vissa lägen. Annars kunde jag inte se några större skillnader. Så länge världen känns levande och det finns saker att göra när man utforskar, samt efter det att man har utforskat, så är jag nöjd. Trots brist på massa tekniskt avancerade grejor.

Jag menar, det är betydligt snyggare än Skyrim vilket jag tyckte var grymt vackert. Det räcker.

"världen känns levande" Då ska du inte spela bethseda spel.

förstår inte ens hur bethseda kan få så mycket praise. Spelen är horribla vid launch, superdåliga animationer och förväntas fixas av modders.

Medlem

2010 called and wants it's graphics back.

Medlem

Tycker det är alldeles för mycket gnäll här om grafik. När Crysis-spelen släpptes så var det också gnäll, men då var det tråkiga missions och tråkig story. Sedan så hypades Battlefield och se hur det gick med det... Bethesda har alltid haft lite speciell grafik, men det de är duktiga på (vilket de flesta missar här) är att de bygger upp en väldigt bra atmosfär. Alla deras senaste spel har alltid hållit kvalitet oavsett även om de inte legat på toppkant när det gäller grafik. TES: Morrowind, TES: Oblivion, TES: Skyrim, Fallout 3, Fallout: NV, alla spelen har sålt väldigt mycket och har spelats oerhört mycket. Sedan är spelen väldigt mod-vänliga också vilket faktiskt de flesta andra spel inte är. Själv är jag grafiknörd också men både Fallout 3, Oblivion och Skyrim ligger på de mest spelade spelen i mitt bibliotek. Det är den oerhört stora spelytan som lockar, det där lilla som gör att man alltid vill gå bakom nästa krön för att se vad som finns där.

Fallout 3 t.ex kan ju ses som väldigt gammalt och enkelt idag, började spela det igen för ca en vecka sedan och fastnade direkt. Hur många andra spel lyckas med det? De flesta spel är rätt så tråkiga fort, men inte dessa. T.om recesenten började med att klaga på det ena och andra och slutade ändå med att hylla spelet för sin storlek och utforskarglädje...

Sluta hänga upp er på grafiken endast (vilket även inkluderar NPC-rörelser osv) och titta på helheten. En oerhört stor värld, massor saker att göra och en av de få spel som faktiskt är välpolerade från start. Själv hade jag inte sett nåt från Fallout 4 men blev helt paff när jag såg introt. Nyaste grafiken? Nej. Häftigaste effekterna? Nej. Men jämfört med tidigare spel (inkl Skyrim) så är detta ett jättekliv framåt. Ser fram emot många timmar med Fallout 4.

Och ni som är så grafikkåta kan ju hålla er med Crysis och Battlefield 4 om ni vill, men ni missar en hel del bra genom att bara snöa in er på pixlar och missa helheten. För det är den totala spelglädjen som avgör om spelet är bra, inte dess individuella delar.

Medlem

Tjuvspelat ett par timmar, spelet, storyn och 50-talsstämningen är nice. Väldigt likt Fallout 3 tycker jag (oväntat va? ).

Men grafiken.. .alltså det spelar ju ingen roll, jag kommer njuta av spelet i många timmar ändå... men grafiken är inte imponerande


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

12
Skriv svar