Se 50 minuter gameplay från The Division
Om du inte fått ett grepp om spelet efter denna genomkörare får du vackert vänta på vår förhandstitt på fredag.
Jag kan tyvärr inget annat än att hålla med toppkommentaren...
"yeah, i didnt like it. I was thinking it would be a polished dayz, but it´s just another 3rd person cover and shoot game, they said rpg, but I saw less rpg than fallout 4. It take too many bullets to kill someone and all that numbers popping up... a lot of people will enjoy this but I will pass."
Även om jag inte hade jämfört detta med DayZ...
Oh well, attans...
P.S
22:20 > 22:26. Två maskingevär skjuter på samma samma spelare på 5 meters avstånd, och han dör först efter hela 6 sek. Spelaren har en M60 ffs. Fascinerande. Även om den han skjuter på har högre level så borde en M60 slita honom i stycken...
Säg inte att det beror på att spelet är en RPG. Jag dödar det mesta med ett skott i Fallout4. Det beror på att det är en MMO och det är synd... Men, det hade väl kostat dem 2-3x så mycket och ha en SP-kampanj + multiplayer och då kan de inte tjänat lika mycket extrapengar på DLC och mikrotransaktioner.
Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM
Hade hellre sett att gameplay var mer snarlikt The Last Of Us multiplayer, fast med MMO-element utan RPG-elementen (siffror som hoppar upp, healing etc).
Detta ser rörigt och generiskt ut.
Man ser att de tittat på Last of Us, men de är långt ifrån lika bra i gameplay.
Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM
Ser kul ut trots att AIn verkar vara helt korkad. Kommer att spela skiten ur detta antagligen. Det är synd att varje gång det ska visas upp gameplay så är det någon som inte vet hur man ska spela som demonstrerar för miljontals, vilket är hemskt.
Ser kul ut trots att AIn verkar vara helt korkad. Kommer att spela skiten ur detta antagligen. Det är synd att varje gång det ska visas upp gameplay så är det någon som inte vet hur man ska spela som demonstrerar för miljontals, vilket är hemskt.
Det är alltid någon exec eller typ journalist som inte har koll ju...
Man vill ju dom som faktiskt utvecklar, troligen QA eller LDs som spelar, då blir det liksom sjystare att kolla på.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag kan tyvärr inget annat än att hålla med toppkommentaren...
"yeah, i didnt like it. I was thinking it would be a polished dayz, but it´s just another 3rd person cover and shoot game, they said rpg, but I saw less rpg than fallout 4. It take too many bullets to kill someone and all that numbers popping up... a lot of people will enjoy this but I will pass."
Även om jag inte hade jämfört detta med DayZ...
Oh well, attans...
P.S
22:20 > 22:26. Två maskingevär skjuter på samma samma spelare på 5 meters avstånd, och han dör först efter hela 6 sek. Spelaren har en M60 ffs. Fascinerande. Även om den han skjuter på har högre level så borde en M60 slita honom i stycken...
Säg inte att det beror på att spelet är en RPG. Jag dödar det mesta med ett skott i Fallout4. Det beror på att det är en MMO och det är synd... Men, det hade väl kostat dem 2-3x så mycket och ha en SP-kampanj + multiplayer och då kan de inte tjänat lika mycket extrapengar på DLC och mikrotransaktioner.
Spelat har ju singleplayer, det är bara att du kan köra det coop också, dom håller tyst om storyn (vilket uppskattas då jag personligen inte vill ha spoilers) men lyssnar du på flera youtubers så hintar dom till en bra story som iaf enligt mig är en bra grogrund till ett bra singleplayer.
Angående att fiender kräver många skott för att döda...well ta vilket RPG som helst...inte fan dör fienderna av att man hugger dom med ett lasersvärd, eller får grava brännskador och dör av att dom får en eldboll i ansiktet, det är inte ett FPS á la CS, BF osv där headshot dödar rätt fort...hade det varit det så hade ju det inte spelat nån roll vilken level man var på eller hur bra gear man har...skjut på huvudet så dör dom. Bossfighterna hade kanske inte blivit så roliga
"warning additional hostiles" "warning incomming hostile detected" (mitt framför dem) -_-
AI glider in från vänster 1:52 hehe
X-ray pling plong HUD spam bonanza
cover
Funderar inte längre över ev. förenklad grafik eller inte.. eller spelet.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Som jag har sett fram emot detta 'Tom Clancy' spel... 'djup suck' det blir inget köp.
Fienden suger upp mer skada än vad jag någonsin sett i ett sånt här spel, 1-3 magasin för att sänka 'lede fi'? En eldkastare som steker 'lede fi' och sen tar det ytterligare ett antal skott för att avpollettera den samme... huh?!
Kunde man inte hittat en bättre mellanväg än detta? Det behöver ju inte vara ultra realistiskt som i ARMA 3 eller Rainbow Six (ett skott i huvudet och du dör)... men någon typ av mellanväg för att iaf få en illusion av realism... Klart besviken
Känns som jag är den enda som fortfarande är intresserad av spelet på FZ. Nåväl, har förståelse för det som inte gillar vad de ser. har inga större problem med fiendernas tålighet, men det är en jävla massa kladd på skärmen (i form av UI alltsåI) vilket, enligt mig, sabbar inlevelsen betydligt mer.
Ska testa spelet under betan och döma det därefter.
Känns som jag är den enda som fortfarande är intresserad av spelet på FZ. Nåväl, har förståelse för det som inte gillar vad de ser. har inga större problem med fiendernas tålighet, men det är en jävla massa kladd på skärmen (i form av UI alltså) vilket, enligt mig, sabbar inlevelsen betydligt mer.
Ska testa spelet under betan och döma det därefter.
Nej du är inte ensam, jag testade alphan och älskade spelet och kommer troligen att sitta många många timmar med detta. Sjukt skön atmosfär och stämning i spelet och speciellt när man var inne i Darkzone.
För mig låter det som att många förväntade sig något i stil med BF eller CS och var inte alls beredd på att detta är ett RPG först och en 3rd person shooter i andre hand.
Hade den haft ett annat tema som fantasy eller så hade folk inte klagat slår jag vad om. Men nu är det en ny stil på RPG där man spelar i nutid men med RPG element och ja då ingår det saker som fiender med mer hälsa, vapen som olika stats.
Kan förövrigt säga att när jag spelade så tog fienden inte så många skott utöver kanske bossar och elit fiender. Varför inte bara ha lite fantasi att det är en ny typ av kevlar de har på sig?
Eh Skulle föredra Siege då kanske med jag är inte inne så mycket på Rainbow Six eller Ubisoft's spel. Division kanske blir som andra liknande "open world" spel vilket kan bli besviket.
Ser fram emot Escape From Tarkov mer hype för det än Division.
Swedish Cheeki Breeki Iv Damke!
https://youtu.be/h4GxWdA6ZNo?t=108 Vad är beta utan buggar
kolla klippet och se hur gubben moonwalkar ut ifrån dörren haha!