Leg på systemet - ja tack!

Flakmonkey
Leg på systemet - ja tack!

Att bli äldre ses av de allra flesta som något negatit när man väl passerat 25. Då står man ofta i sin fysiska prime, man kommer in överallt samtidigt som man är relativt obunden (finns givetvis många undantag till den här ?regeln?). Efter 25 så blir livet helt enkelt inte bättre, bara kraven som ökar och både kropp och själ tärs ner. Nu kan jag inte riktigt hålla med om det där själv, jag har ju precis fyllt 29 och har nog aldrig varit mer tillfreds med tillvaron (sedan jag gick ut gymnasiet och blev ?vuxen? dvs), men ändå känns det ju lite trist att bli äldre eftersom det oundvikligen leder en närmare en massa tråkigheter.

Därför så börjar man ju bli glad när folk tycker man ser yngre ut än vad man är och det hände precis på systemer. De bad nämligen om att få se mitt leg, vilket jag blev lite överraskad över. Tjejen i kassan blev faktiskt lite generad när hon fick se det och bad om ursäkt, men det var ju såklart lugnt. För hur ytligt det än är så hade hon just gjort min tillvaro lite ljusare

#blogg

Medlem
Leg på systemet - ja tack!

Jag ser inga problem med att bli äldre. Det är en naturlig process och inget att grubbla över. Men visst är det trevligt när någon tar fel på ens ålder på det sättet. Råkade själv ut för det nyligen då min ålder av någon anledning kom på tal och en person gissade att jag är runt 21-22 när jag i själva verker snart fyller 30.

Medlem

Naturlig process ja men fick jag välja så skulle just den processen stanna av runt 25, dvs nu! Tur att man kan välja att aldrig växa upp mentalt iaf för jag vill gejma, köra cross och ha roligt utan att vara "bunden" ett bra tag till.

Medlem

Tänk dock på att dom har krav på sig att fråga alla upp till 25 år efter leg -- hon trodde alltså inte nödvändigtvis att du var under 20, utan troligare under 25. Sedan kan det hända att hon tar leg med ett par års marginal för säkerhets skull, för att inte riskera att åka fast av Systembolagets smygkontrollanter.

Hon kunde med andra ord ha uppskattat din ålder till hela 27 år. Sådärja, nu fick jag förhoppningsvis ner dig på jorden igen


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Mitt leg har gått ut, måste fixa det.
sen är tycker jag att det är ett problem, ja menar, nu när man leker i bollhavet inne på hemköp så tittar folk snett på en. :&

Medlem

Skaffa barn så ska du se att det där med att tära ned kropp och själ stämmer riktigt bra

Nästa gång du kommer på besök kommer du bli chockad över mina "bära baby överallt" arm muskler lol


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv

Får visa mitt leg 9 av 10 ggr när jag handlar på systemet och är årsmodell 80

Inaktiv

lol har bara visat leg en gång på systemet, och jag fyllde 20 för ett par månader sen

Medlem

haha, känner igen det där SÅÅ väl. Blev själv deppig sist på systemet när jag inte fick visa legget.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Känns trevligt på något sätt att behöva visa leg på systemet och tycker inte det är minsta konstigt då jag är född dec 81.

Något som förvåna mig är dock att jag vid många tillfällen fortfarande måste visa leg när jag beställer en öl till maten när jag äter på restaurang eller när jag köper folk eller cigg på ica/konsum.

Lite lustigt att man ser dryga 10 år yngre än man är =D Hoppas man ser så ut när man är 35+

Medlem

ahw xD Men det är ju som dom säger : Kvinnor åldras som mjölk, blir surare och surare med åren. Män och andra sidan åldras som en fin mögelost, ju äldre vi blir ju stiligare och fränare blir vi <3

Nej men skämt o sido, good for you!

1
Skriv svar