Sverige deltar i knepigt spel ...

Inaktiv
Sverige deltar i knepigt spel ...

Världens första virtuella ambassad är svensk!

jaha, bilderna på hur Calle Bildt inviger den första virtuella ambassaden kunde ha varit intressanta... Men det är de inte, enligt ig i alla fall.

Att svensk ambassad skapas i en virtuell värld skulle kunna få mig att hoppa ur brallorna av pur förtjusning om det var i ett spel som betyder någonting.

Om pressmeddelandet hade lytt : I guild wars/WOW/EVE/EQ/DODO hölls det idag en presskonferens med anledning av att Sverige deltar med en ambassad i spelet... JA då hade det, för mig, betytt att man börjar förstå hur mycket spel och spelande betyder för folk.

Men nu handlar det alltså om Second life ... en virtuell dokusåpa som, för mig, är lika givande som att hälla i mig två liter vodka och sedan försöka hålla mig vaken ...

JAg borde vara den sista att klanka ned på virtuella världar, jag menar så ofta som jag får stå upp och säga "Nej det är inte farligt, nej man blir inte en våldsman om man spelar m, nej, nej, nej det är okej om man spelar ibland och jajaja det ÄR roligt" ...

Men inte ens med bästa vilja kan jag tycka att second life, som någon annan också skrev här, är något annat än ett jävla skitspel.

Så därför återgår jag nu till Kratos och våra fighter mot Olympens fulingar. Det är en virtuellvärld som jag vill få mer acceptans för ...

Så Calle Bildt, kan du svara på, när kommer du till Dreamhack?

#blogg


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

1
Skriv svar