City 17 revisited

Medlem
City 17 revisited

Inte alltför ofta jag skriver nåt i den här bloggen, men det har jag inte dåligt samvete för alls. Världen är full av urusla texter, och ingen jävel är intresserad av vad jag åt till frukost eller hur billigt jag kom över ett par Salmingkalsonger. (Min förebild för allt som har med skrivande att göra är Expressen-legendaren Sigge Ågren, som lär ha myntat de bevingade orden "Skriv kort, helst inte alls".)

Alltså ska jag fatta mig kort. Veckan som gick tillbringade jag i Leipzig med omnejd, delvis för att snoka omkring på Games Convention, men också för lite udda kulturupplevelser. Eftersom mässan bevakades så förtjänstfullt av FZ-redax, koncentrerar jag mig på det senare.

Leipzig är en trevlig liten stad i delstaten Sachsen, och var stor mässtad redan för 100 år sedan. Som alla tidigare östtyska städer bjuder den på en mix av fina gamla Jugendhus, nedgångna fabriker och bostadsområden, stalinistiska monumentalbyggnader och massvis med betong. Och så över alltihop en skyskrapa som jag tycker mig ha sett någonstans förut...

#blogg

Skägg.
10 Chambers
City 17 revisited

Fick också lite City 17-vibbar när jag vandrade runt i staden förra året. Synd att vi inte lyckades hooka up, får ta det nästa gång.


signatur
Redaktör
Skrivet av phat:

(Min förebild för allt som har med skrivande att göra är Expressen-legendaren Sigge Ågren, som lär ha myntat de bevingade orden "Skriv kort, helst inte alls".)

Aah, den klassikern var alltså snodd! Likväl kloka ord. Som jag kanske borde ha tagit åt mig av innan detta inlägg skrevs...


signatur
1
Skriv svar