Stjärnornas krig: Kraften utsläppt

Medlem
Stjärnornas krig: Kraften utsläppt

Nu har jag inte skrivit på ett tag men det skiter vi att ta upp. Nu ska det handla om Star Wars: The force unleashed.

Gick ner för några veckor sedan till Gamestop för att hitta något kul att spela, då såg jag The Force unleashed och hade hört lite olika tankar om spelet innan. Såg då även att när man köpte spelet så fick man en Star wars bobblehead och då var det en done deal. När man kom hem så öppnade man upp plasten till spelet och tog och satte in den i 360:n *Wrrommm* Sedan så tittade man på den lilla intro videon och sedan så blev man smått överaskad.

The Power of the Dark Side.

Det första personen som man får spela som är inte mindre än Darth Vader mörkrets hantlangare. Som är på väg att utrota lite Wookiees på Kashyyyk samnt finna 1st jedi. Det sved rätt mycket att döda dom alla wookiees som kom och försökte göra någonting på darthan. Dom finns ju där i mitt hjärta, dom fluffiga tuffa wookiees med mycket charm. Men nu var det krig och jag puttade och kastade och lightsabrade alla wookiees som gick att hitta.. samt några Stormtroopers.. eller rätt många av dom med. Men ja det är väl det som är roligt att vara en Sith. Man får göra vad man vill utan att folk klagar på det. Eller ja dom jäkla rebellerna klagar väl.

Efter den lilla turen i Zoot på kashyyyk. Så åker Vader och en liten pojke som han fann på planeten till Vaders gömma. Där Vader tränar upp honom till att bli hans lärling utan att kejsaren vet om det. Åren går och tillslut så har pojken nästan nått sitt mål att hjälpa vader att störta kejsaren och bli en riktig sith.
Och det är där som spelet börjar mer eller mindre. Då man ska lyda Darthan att döda Jedi och finna ledarna av rebellerna.

Spelet är faktiskt underhållande men också otroligt svårt på vissa ställen. Bossfighter som man kan lätt bli galen på men det är faktiskt bra. Spel ska vara svåra man ska få en riktig utmaning men man tycker det är synd att ett slag med ljussabeln inte direkt dödar. Men så är det med flesta star wars spel.
Det är härligt iaf att det finns många krafter att leka med samt att det är kul att slänga iväg stormtroopers med force grip.

Bra spel och kommer nog att spela om det igen på svåraste. Så om ni letar efter ett roligt "hack&Slash" så kan detta vara någonting för er.

#blogg

Medlem
Stjärnornas krig: Kraften utsläppt

Jag gav George Lucas det onda ögat för att de aldrig släppte det på PC...

Medlem

jo det kan man förstå, detta spel skulle fungera bra på Datorn. Bara att hoppas att nästa del kommer till Pc.

1
Skriv svar