Mitt första inlägg

Inaktiv
Mitt första inlägg

Jadå då blir det av, mitt första blogginläg någonsinn.
Då får jag väll börja berätta lite om mig själv då, Jag är en hardcoregamer som älskar att tävla i spel och varit mycket framgångsrik i några spel, främst i Farcry, men just nu så tävlar jag inte seriöst längre, dvs jag sitter inte och clanspelar 8h per dag. Jag går nämligen nu sen i höstas i högskolan på gotland för att utbilda mig till att jobba med det roligaste som finns: spel. Jag går utbildingen Speldesign och programering 3årig. Speldesign har varit riktigt riktigt kul, men programeringen har jag haft svårt för än så länge, men det fixar jag nog under sommaren. Just nu håller min grupp på at utveckla ett fysiskt interaktivt spel som ska ställas ut på högskolan i juni inför många av sveriges speljournalister vilket kommer bli skitkul, kan bli mitt första steg in i spelbranchsen. Det jag är i vårat projekt är Producer och Lead Designer vilket jag tror min grupp är nöjd med.
Det jag skulle vilja jobba med i spelbranchen är just nu följande, Level Editor, Gamebalancer, Game desinger, syssla med narrativ specielt.
Men vi får väll se vad som händer.

Mina favorit genrér är följande, RTS och FPS även turnbaserade strategispel står högt.

Det här blev mycket längre än tänkt, så nu är det slut.

#blogg

1
Skriv svar