Go forth my minions!

Medlem
Go forth my minions!

Overlord. Aldrig har ren ondska varit så kul sedan dungeon keeper någon gång på slutet av 90-talet! Tillfredställelsen när man skickar iväg sina undersåtar att förstöra allt i deras väg är total! Sen att humorn i spelet passar mig gör det inte sämre. Vem kan inte låta bli att skratta när ens minion hittar ett svärd och lyckligt utbrister "Thiss iss miiine!" eller när de kommer tillbaka med skatter och undergivet säger "Treasure, for my masster!"

En annan sak jag tycker är kul är när man möter en större fiende och skickar alla sina minions på den och fienden försvinner i en hög av svärd, armar, öron och glädjetjut.

Förrutom alla humoristiska inslag tycker jag spelet är bra, med en bra story och berättande av denna. Det är lätt att följa med i handlingen och att lära sig kontrollerna. Nu kör jag på pc så jag vet inte hur kontrollerna yttrar sig på xbox men antar att de är ok där med. AI:n är ganska bra även om man kan irritera sig på att ens minions ibland inte vet deras eget bästa och gladeligen går och dränker sig... Dock så buggar vissa fiender ibland och står och rycker men det är inte så ofta att det blir störande.

Atmosfären och grafiken i spelet är bra och det är lätt att leva sig in i spelet och bli sittande ett antal timmar.

Till slut måste jag säga att det bästa är att få döda hober! Dessa små äckliga varelser med håriga fötter förtjänar sitt öde mer än någon annan. Skön kontrast mot LoTRO måste jag säga, är sjukt trött på alla hober där.

Evil prevails!

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar