Naturen ska inte tämjas. Fatta nån gång!

Skägg.
10 Chambers
Naturen ska inte tämjas. Fatta nån gång!

Floridafamiljen bestod av man, hustru, tre barn... och en 3,6 meter lång boaorm. Ormen rymde ur sitt terrarie och ströp familjens tvååriga dotter till döds. Ett liv ändas, två andra kantas av en tragedi som kommer följa dem hela livet. På bloggarna som ligger i Aftonbladet.se:s högerspalt kan man läsa "Ormar är vidriga kräk!" och annat. Annat lika korkat obegåvat alltså.

Det är väl för i helsike inte en orms fel, ett vilt djur som styrs av instinkter, att någon släpar in den i ett hus och trycker ner den i en liten glasbur som sällskapsdjur?!? För några månader sedan sköts en apa till döds i jag tror det var Hollywood. Jag har ingen som helst sympati och skiter fullständigt i de två personer som skadades allvarligt och gav upphov till löpsedeln. Varför hade de en chimpans (iklädd människokläder och figurerande i mediaträsket) boende i ett hus till att börja med?! Sådant här stör mig alltid lika mycket. Äh, fel. Jag blir riktigt sabla fucking sur. Inga ormar, apor eller whatever vilda djur ska lastas för vår mänskliga fåfängas skull.

För den tvååriga dottern spelar det mindre roll att pappan inte hade tillstånd att ha ormen hemma.

#blogg


signatur
1
Skriv svar