Omvänd psykologi blev starten till något nytt

Grafikfejs
Paradox Interactive
Omvänd psykologi blev starten till något nytt

-"Vi måste fan expandera" uttrycker sig min kollega och gode vän Thogge när jag visar den senaste besökarstatistiken på hemsidan. Det har gått stadigt uppåt sedan lanseringen förra året och nu är det fler än jag som känner att det är dags att göra något mer. Vi har diskuterat idéer ett bra tag nu - vissa bättre än andra - men den där gyllene inspirationen att verkligen göra något har inte fått grund att gro på. Förrän nu, det vill säga.

I förra veckan lyckades jag, efter en stor portion beröm och medhårsstrykningar, headhunta ytterligare en person in i den lilla samling människor som utgör kärnan av sajten. Det har inte varit lätt, kan jag erkänna. Han har varit besvärlig och extremt svårövertalad. Det som verkade göra susen är den omvända psykologi som jag i egenskap av småbarnsförälder varit tvungen att lära mig. Jag låtsades helt enkelt tröttna på att försöka få med honom i gänget, och det gav precis den effekt jag hade hoppats på. Nu skriver han med en outtröttlig frenesi och har stora planer för framtiden.

Inspirationen smittar av sig. Den iver jag ser i min nya medhjälpare gör även mig ivrig att göra sajten ännu bättre. Jag vill koda, finslipa och arrangera LAN och online-turneringar. Jag vill ragga sponsorer, hjälpa lag och anordna events på internetcaféer. Det enda som hindrar mig från att helt gå upp i uppgiften är ett barn på snart 2 år och en nybliven fru. De är lite i vägen, måste jag erkänna. Och den förestående flytten dämpar en del av entusiasmen. Det är inte så lätt att planera världsherravälde när man bor i flyttkartonger.

Men, expansionen är på gång. Vi har anlitat en vass norrman för att fylla upp behovet från våra grannar i väster, och vi har bestämt att flytta fokus från allmänna nyheter till att täcka klanscenen. Den växer så det knakar och behöver få en plats att visa upp sig. Vanligtvis är det bara eliten som får uppmärksamhet på esportsajter, och det vill vi ändra på. Vi ska ge alla sin välbehövliga mediaexponering.

För att inte tappa våra befintliga besökare som är ute efter roliga filmklipp och smaskiga nyhetsreportage kommer vi starta upp Teamfortress2.se igen. Där ska publicspelarna få sina behov tillgodosedda. Vi ska betygsätta kartor, tipsa om trevliga publicservrar och ge förslag som kan höja upplevelsen för den enskilde spelaren. Kombinationen Onlinegamer.se/Teamfortress2.se ska vara allt man behöver som svensk TF2-spelare helt enkelt.

Syftet med Onlinegamer har varit att sprida Team Fortress 2 till massorna, och det har vi lyckats med tycker jag. Nu måste vi gå vidare, men utan att glömma bort vårt ursprungliga mål.

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar