Gaming History I

Gaming History I

Tänkte jag skulle göra en presentation av mig själv och mitt spelande här. Men vet inte riktigt var jag ska börja. Från början tänkte jag, med CS, men sen när jag tänkte efter så spelade jag ju långt innan dess. Innan jag blev "datanörd"

Så vi försöker väl ta det från början.

Bland det första jag kommer ihåg var ett flygplansspel på en gammal äppeldator aka Mac. Mormor och morfar hade det på sin dator och det var grymt roligt! Kanske ska tillägga att det handlade om pappersflygplan, inget vilt skjutande och bombande med andra ord.

Sen var det Bows & Arrows som min morbror gav oss på disket(!) tillsammans med några andra spel. Men det var väl att skjuta sönder ballonger och såpbubblor så fjärilarna kunde flyga fria som lockade mest.

Någon gång runt -98 tror jag mamma fick en sån här hyr/köpdator genom jobbet. Och då fick vi avancerade spel med ska ni veta! Det skulle vara det absolut senaste och mest avancerade. Jag och syster tillbringade åtskilliga timmar framför datorn och Redline Racer. Hon gasade och bromsade, och jag styrde. Sammarbete till tusen.

Ett av de andra spelen som vi fick med, och som inte var ett av de allt för avancerade krigsspelen, var Age of Empires. Här spelade jag helt på egen hand Alla banor och svårighetsgrader kombinerat på ofantligt många sätt. Jag kunde helt enkelt inte slita mig från datorn. Att se mina invånare att bryta guld och plocka bär var facinerande. Krigandet och erövrandet var mer ett måste för att få mer mark att hugga ned träd på, och länsa på andra rikedomar.

Detta var början på mitt spelande. En "Part II" kommer inom kort.

#blogg

1
Skriv svar