Rockkarusellen

Inaktiv
Rockkarusellen

Intryck från Rockkarusellen, Växjö.
Först ut, Dirty Frank. Gänget från Vaggeryd rockade redigt bra efter att bandets trummis värmt upp publiken med lite skön beatboxing. Tankarna gick åt Danko Jones-hållet, vilket såklart är en bra sak. Sångaren var förmodligen kvällens bästa.

Efter Dirty Frank kom lokala förmågorna Wera. Bandet hade ett helt sjukt hemmastöd och sångaren var otroligt energisk, han tjatade hela tiden om att publiken skulle trycka ihop sig framför scenen och i ett solo gick han själv ut bland publiken och föste ihop oss. Jag måste dock säga att jag inte tycker att de förtjänade stödet, man spelade sleaze/glam vilket inte är undertecknads favoritgenre.
Tragiskt nog gick verkligen uppskattningsvis halva av den ca 100-hövdade publiken när Wera klev av scen och de kommer säkerligen vinna publikens röst.
Det hade varit bättre för arrangemanget ifall Wera hade spelat sist.

Mest synd är det dock om de som gick och missade Blindustry, kvällens ösigaste och argaste akt. Skatepunk at it´s finest och med kvällens snyggaste bas. Bandet var ikväll decimerat, från fyra till tre medlemmar pga. sjukdom men det var inget som märktes i utförandet. En mycket bra spelning från Kulltorpsgrabbarna.

Som fjärde band hittar vi UpToTheWrist från "en liten håla ingen känner till" dvs. Blomstermåla. De här snubbarna såg definitivt inte ut som ett band, och allra mindre såg de ut att spela den musik de gjorde. Stabilt growlande varvat med cleanvoice, dock kan man undra ifall sångaren/leadgitarristen hade kontroll på sig själv och sina lemmar alltid, han såg lite bortkommen ut på scen, typ Bambi på hal is.
Lite mer kräm hade inte skadat, men plus till kvällens mest energiska och förmodligen världens minsta trummis.

Wasted, även de från Växjö, fastnade jag inte alls för. Monoton radiorock med kvällens sämsta sångare. Här fanns inget direkt positivt om ni frågar mig, möjligen isåfall att de hade skrivit en låt tillägnad Carmen Electra.

Kvällen avslutades med Black Ink som hade kommit ändå från Tranås vilket är nästan 15 mil bort. Sorgligt nog var det bara cirka 20 pers kvar när de äntrade scenen vilket måste ha känts surt men vem har sagt att musikerlivet är enkelt? Sångaren såg uppenbart oinspirerad/stelopererad ut där han klamrade sig fast vid mickstället som om det inte fanns någon morgondag. I övrigt inget speciellt som gjorde att bandet stack ut och jag kan såhär knappt 2,5 timme senare minnas hur de lät.
Jag hade inte direkt sörjt ifall jag gått efter fyra band.

Lista:
6. Wasted
5. Black Ink
4. Wera
3. UpToTheWrist
2. Blindustry
1. Dirty Frank

Imorgon: Universitetsstart.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar