Första intrycken av Red Faction: Guerilla

Inaktiv
Första intrycken av Red Faction: Guerilla

Multiplayer

-Matchmakingsystemet är rejält trasigt, men likadant som i demot så ingen fix att vänta där förmodligen.
-Endast 3 av 5 spelsätt är roliga (inte testat Large Mixer). Men de är å andra sidan DJÄVULSKT roliga. Deathmatch, eller Anarchy som det heter här, är fruktansvärt underhållande. Förmodligen bäst sedan Call of Duty 4. Många och välbalanserade vapen, ett antal backpacks, och förstörbara miljöer=win.
-Backpacks. En idé så genial att man bara slänger sig ner och tillber människorna på Volition för det bästa tillskottet till konsolaction sen, tja, de dubbla analoga spakarna eller nåt. Att använda Concouscion eller Rhino för att kasta någon rätt in i en vägg som spricker á la Matrix och sedan dela ut ett slag med sin hammare, det är fan kärlek det.
-Unlocks. Hittills många och av varierande användbarhet, men tillräckligt intressant för att man bara ska spela en match till.
-Men varför ingen splitscreen?

Singleplayer
-Att bryta sig in i baser och spränga byggnader tillbaka till stenåldern är jävligt gött.
-Riktigt tung och underbar fordonsfysik.
-Clusterfuck á la Saints Row i sina svåraste/bästa stunder.
-Roliga och varierade uppdrag i början (bara kört lite drygt 1,5 timme.

Summa summarum: Köp det. Illa kvickt.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar