Splittrad

Medlem
Splittrad

Jag är en flitig läsare av bokbloggar och en sak som blir väldigt tydligt där är att de flesta verkar ganska splittrade i sitt läsande. De kan hålla på med fyra-fem böcker samtidigt, ibland för att ingen av dem är tillräckligt lockande, ibland för att alla är det. Jag har svårt att förstå hur man kan hålla på så, min koncentration räcker knappt till åt en bok.

Tyvärr har lagt märke till en liknande tendens hos mig själv när det gäller spelandet. Det är sällan nuförtiden jag spelar ett spel ända till slutet. Ibland beror det på yttre omständigheter. Fable fick jag lägga ner eftersom det stängde av sig hela tiden. När jag bytte hårddisken lyckades jag inte lokalisera sparfilerna och jag har inte orkat börja om eftersom jag var ganska nära slutet.

Just att spel krånglar råkar jag ofta ut för och i längden räcker inte min energi till för att börja om och börja om från senaste sparningen. Jag vill komma någon vart. Det är av samma orsak jag inte gärna spelar spel som man inte kan spara när man vill. Mafia var verkligen stämningsfullt, men den förbaskade biltävlingen tog knäcken på mig, trots att jag använde ratt. Om jag kunnat spara efter att ha tagit mig runt det första varvet i skaplig position kanske det hade gått, men icke.

Nu är det Thief Gold som ligger i träda. Jag har kommit till Lost City-uppdraget och blev påmind om hur mycket jag hatar burricks. Det känns helt omöjligt att ladda och ta itu med de eländes odjuren, jag får ont i huvudet bara jag tänker på det. Just det här uppdraget har jag alltid tyckt är ganska träligt faktiskt. I Thief vill jag helst ha mänskliga motståndare.

Kanske börjar jag bli gammal, men ett spel måste verkligen ha något extra för att hålla kvar mitt intresse nu. Vad detta skulle bestå i är inte lätt att säga, jag kan utan vidare sitta timme efter timme och lägga samma patiens och där kan man inte direkt tala om en fängslande berättelse. Men jag finner det lättare att lägga tid på enklare spel än på mer krävande titlar. Om ett spel kräver mycket av mig kräver jag också mer av det. Verkar det orimligt?

Just nu har jag fyra påbörjade spel installerade, plus lite småplock, men inget av dem känns särskilt lockande. Jag tror jag lägger lite patiens istället.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar