Studier lönar sig!

Inaktiv
Studier lönar sig!

De senaste veckorna har pressen varit stor för oss som går tredje året i min klass, det har varit ett antal inlämningar och nationella proven närmar sig med skräckfart. Jag har blivit så trött på studier så det nästan är löjligt. De senaste veckorna har jag mått skit. Idag slutade jag tidigt (liksom alla andra torsdagar), och hämtade posten. Det låg hela två brev till mig! I mitt stilla sinne tänkte jag att det var någon skolgrej som kommit, men jag öppnade första brevet och vad står där? GRATTIS! Stora bokstäver, och jag kunde då läsa att jag fått ett stipendie på 8000kr som sätts in på mitt konto sista november, med ett "lycka till med studierna!" ingraverat i slutet! Galet fjollskrik gånger 100 och krama mamma blev nästa steg, och nu funderar jag på vad jag ska göra härnäst. Min skoltrötthet försvann, och jag har gett mig fasen på att göra den och den inlämningen, jag kan ju kanske få ett till stipendie till våren?! Jag har som student en knapp budget och helt plötsligt är det som att man vunnit på lotto eller att 100 archangels joinar dig i kampen mot fienderna i heroes of might and magic. Det är otroligt, otroligt glädjande och jag vet EXAKT vad jag ska göra av pengarna på! Plattskärm here I come! Sen blir det något spel och resten in på banken för framtida ekonomikriser. Plugga på nu, ni som gör det! 8000 kr är inte fel någonstans!

#blogg


signatur

"Didn't you see that she flew?"
"Goth-chick on extacy?"

1
Skriv svar