Författare, stumfilmare och dvärgkrigare.

Medlem
Författare, stumfilmare och dvärgkrigare.

Jag läste nyss nyheten om att George R.R. Martins "A Song of Ice and Fire skall bli spel (ingen kommentar), vilket verkar vara ännu en i ledet av att klassisk fantasy skall ta steget in i modernare tider. Men grejen med "A Song..." är att jag hört om serien några gånger tidigare men inte läst den, förutom Potter och en hel del R.A. Salvatore så läser jag inte så mycket fantasy egentligen, fastän att jag spelar otroliga mängder rollspel osv. Nåväl, jag hörde om serien först i Ctrl+Alt+Del för något år sen då de körde en längre rada episoder om hur Lucas kommer in i en underground-kultur bestående av Song of Ice-nördar, typ som Fantasy-Baseball i Knocked Up om någon kommer ihåg den scenen. Iallafall så blev jag lite sugen på att börja läsa böckerna då, men gjorde det aldrig och det föll i glömska lika snabbt som Idol-vinnare. Men nu har det återtänts igen efter att forumiter tipsat vilt i tråden tillhörande nyheten och jag beställde första boken i serien; A Game of Thrones från bokus.com för en liten stund sedan!

Just nu så håller jag på att läsa "Illusionernas Bok" av Paul Auster, som jag snappade upp i Halmstad i somras för några ynka kronor men som lades på högen för att tas upp först nu igen. Bra bok hittills faktiskt, är bara på sidan 43, men det verkar handla om hur en professor skriver en bok som hyllar en gammal stumfilmsregissörs samlade obskyra verk och som sedan blir uppsökt av samme regissör (som verkar vara obscent gammal). Det är inte ofta jag läser nuförtiden, tyvärr, men jag vet inte, det blir mer på somrarna och det är väl dags nu igen då antar jag!

Nu blir det mer dvärgakrig i Hammers of Fate och jag hoppas att jag för en gångs skull kan köra klart en hel karta i spelet, Heroes är ju en serie som man kan lägga ner väldigt mycket tid i utan att ens behöva klara det man påbörjat, vilket jag alltid gillat med spelen!

#blogg


signatur
1
Skriv svar