Regnet slår mot fönstret

Inaktiv
Regnet slår mot fönstret

En perfekt dag att slippa dåligt samvete över att man spenderar sin tid inomhus, framför tv-spelet.
Någon timme eller så har ägnats åt att leta koder och fusk - Ja, det är så jag spelar mina spel. För det mesta. I alla fall när det gäller GTA-serien. Jag gör aldrig uppdragen mer än något enstaka vid något uttråkat tillfälle. När jag gör uppdrag blir jag väldigt stressad, även om det inte går på tid, allt blir fel och det slutar antingen med frustration och/eller panik. Det är inte skön spelglädje, det är inte underhållande, inte för mig. Vilket däremot att åka runt och göra vad man vill är. Mitt mål är inte att klara ut spelet, mitt mål är att ha kul.

Det är mycket därför San Andreas är min favorit i redan nämnda spel-serie (vi lämnar fyran utanför det här nu och låtsas att den inte finns, så slipper jag abstinensinstinkten), i San Andreas tillåts man verkligen att göra vad man vill. Givetvis ännu mer om man fuskar lite grann. Men visst finns det saker i spelet som retar mig en aning och även gör mig besviken.
Sådana enkla saker som att råna en butik eller "resturang" och krossa fönster finns inte kvar, som i Vice City. Och var hittar man polisens specialfordon? Och FBI:s? (Hittade jag inte i något tidigare spel heller i och för sig, förutom en vanlig svart bil med blåljus inuti (FBI, I know)). Ytterliggare en sak som retar mig är att man inte kan beställa drinkar på barerna. Varför inte det? Vad ska man då göra där? Spela biljard om pengar... I ett tidigt uppdrag fick man pengar från en polare att köpa öl för, men det går ju inte. Halvsurt.

Men det som retar mig allra, allra mest är den dumma motverka-fusk-grejen. Möjligheten att köpa olika fastigheter har försvårats och majoriteten blir tillgängliga längs spelets gång. Om jag hittat på och ordnat mig något extra skojsigt i San Fierro eller om jag hittat ett häftigt fordon i Las Venturas öken måste jag ta mig hela vägen tillbaka till Los Santos för att kunna spara det. Lagom irriterande. Det är svårt att ta sig själv och fordonet helskinnade hem via motorvägarna. Det blir omvägar via landsvägar utan större fart där riskerna för en eller flera krockar är stor.
Tji får man för att man fuskar. Jag tycker ändå det hade räckt med den där 99.9%-gränsen som blir om man använder sig av koder för att klara ut spelet. Måste vi "hederliga" cruisers drabbas för det?

#blogg


signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar