Fight Night Round IV

Inaktiv
Fight Night Round IV

Håll med om att detaljerna, så som reflexer i handskar och svettstänk vid knockout är riktigt härliga.

Tjena!

Snackade med en polare om #Fight Night Round 4 idag. Han hade tydligen spelat demon, som jag sitter och väntar på, på PS3. Enligt honom skulle det varit fruktansvärt bra.

Vi diskuterade lite om skillnaderna, eftersom att jämförde med #UFC 2009: Undisputed. Det spelet gillade jag ju riktigt skarpt, som ni som läst här innan redan vet. Och tygligen ska detta vara något sjukt mycket bättre. Ska bli väldigt intressant att se, om det nu blir det. Tyckte som sagt att UFC var riktigt välgjort.

Grafiken säger han är sjuk. Man har tydligen gått upp något snäpp i upplösningen, så man ligger nu på en 1024p upplösning.
EDIT: Fick en kommentar igår. Trodde jag visste vad jag snacka om men tydligen inte. Så vi konstaterar bara att upplösningen ska vara bra!

Även själva fightingen ska vara sjukt förändrad. Slagen ska tydligen kunna bli "misslyckade" med att exempelvis underarmen träffar huvudet, om ni knytnäven missar och likande.

Han nämnde även att kontrollerna
skulle vara förändrade, och att nu slår med skillsticks och inte knappar. Riktigt bra. Kände stor skillnad när NHL gick från knappar till skillsticks på skott och tacklingar.

Tror detta spelet kan bli riktigt bra. Bara att hålla ut, och hoppas att demon kommer inom snaraste framtiden, för oss som har Live Silver.

Release om en månad. Pallar man vänta? Nej. Men man måste...

Ha de fett!

#blogg


signatur

--------------------------
http://www.fz.se/bloggar/spelbloggen_/

Medlem
Fight Night Round IV

Du verkar inte veta hur man uttrycker en upplösning.

Givetvis skall jag berätta hur.

Pixeldimensionerna uttrycks i "bredd x höjd" tex 1440x900 (dvs 1440 pixlar i bredd 900 pixlar i höjd). Bredd-höjd förhållandet uttrycks enligt bredd:höjd tex 16:9 (ett vanligt "widescreen" förhållande).

Många ser det lite lurigt att koppla pixeldimensioner med bredd-höjd förhållandet men det är ganska enkelt.

Exempel:
Du har pixeldimensionerna 1440x900 och bredd-höjd förhållandet 16:10. Detta innebär att 900 är 1 och 1440 är 16/10.

Vi tar då 900*(16/10) = 1440, alltså antalet pixlar i bredd.

Fördelen med bredd-höjd förhållandet är att man enkelt kan skala upplösningen. Låt oss säga att vi har höjden 640 och bredd-höjd förhållandet 16:10. Det innebär att bredden blir 640*(16/10)=1024. Pixeldimensionerna blir alltså 1024x640.

Med HD och Full-HD har man infört fyra nya standardupplösningar 720p, 720i, 1080p och 1080i. På alla dessa beskrivs höjden först och de är alla i förhållandet 16:9.

720*(16/9)=1280.
1080*(16/9)=1920.

P och I:et är två olika tekniker att rita upp bilden, om du vill att skall beskriva dessa får du be om det :). Man använder främst P (progressive scan) i Europa.

Det var allt, jag hoppas du känner dig lagom upplyst.


signatur

Bengebolle

1
Skriv svar