SC2, Balls to the wall.

Medlem
SC2, Balls to the wall.

Matchen var 2v2, jag och en polare satt med skype och var taggade. Battle.net hade valt att placera oss i LEAUGE of AWESOME LEGENDARY DUDES, även känd som Platinum Leauge. Han var Random (Zerg), jag var Random (Protoss). Motståndarna var Terran och Zerg.

Efter en trevande start har våra motståndare fått upp en liten armé och väljer att attackera mig.

Varför just mig?

Jag gör som jag brukar göra, backar hem och börjar bygga tre stycken photon cannons bakom mina gateways.

Även kända som OhCrapOhCrap-Cannons

Tur att man har en polare i 2v2. Det hade varit svettigt annars. Även om jag brukar få fajtas halva striderna ensam innan han dyker upp...

Hell, it´s about time...

Efter att vi har drivit iväg motståndarna, så infinner sig ett kort lugn. Bägge sidorna bygger upp sina styrkor. Våra fiender gör sitt drag och skickar ett gäng med mutalisker till polarens expansion. Hans ekonomi är i fara. Jag får stå för anti-air biten.

Jag tar hand om det här. Bara att blinka efter. Åh, jag har visst inte researchat blink än...

Under tiden som jag springer och jagar mutalisker genom tre baser, så går polaren in genom fiendens bakdörr för att göra en räd med sina burrow-roaches.

Överraskning!

Han gör lite skada på fiendebasen, innan de dyker upp och driver bort honom med hjälp av scans. Motståndarnas sista mutalisker flyger över mina photon cannons och dör. Mina muta-buster-stalkers dyker upp och förstärker honom, så vi går in i deras bas igen. Vi blir dock slagna och bortdrivna av fiendens kombinerade styrkor.

Siege Tanks. Aj.

Dags att se över våra styrkor. Våra motståndare har en imponerande blob efter att ha söndrat och härskat i föregående stridigheter.

Vi kommer behöva sätta in de tyngsta, tuffaste enheterna vi har mot den här bloben!

Min arme med stalkers rör sig ut för att försvara polarens expansion. Hoppas han har några riktigt, riktigt tuffa enheter att sätta in...

Han har Zerglings...

We´re screwed?

Zerglingsarna pallar inte. De vägrar ge sig på fienden i en självmordsattack och väljer istället att hoppa in i ett Nydus Network.

Mot Sherwoodskogen!

Eller iallafall motståndarens bas!

It´s time to go Frank Herbert on their asses!

Jag harassar motståndarnas blob med min armé så de har svårt att fortsätta vidare in i polarens bas.

Backa tillbaka...

Anfall...

Blink!

Under tiden som fiendens roaches river polarens bas...

Obra.

...Så river polaren 70+ speedlings alla fiendens baser och expansioner.

Bra.

Fienden avslutar polarens bas och börjar röra sig mot mig. Deras två huvudbaser är nu samtidigt i ruiner, likaså deras tre expansioner. Min bas och expansion är nu de enda baserna på hela kartan som samlar resurser. Mina ärrade stalkers ställer upp sig i en sista stridsformation för att ta emot fiendens doomblob. Om de bara på något sätt kan överleva...

Stalkers, tonight, we dine in hell!

Hold the line!

Hold the li..

Hold th..

*Dödsrosslingar*

Polarens Zerglings är klara med sitt och springer för att hjälpa mig.

Kavalleriet kommer!

Zerglingsen uppehåller iallafall motståndarna.

Ett litet tag.

Under tiden har jag byggt mig en Colossus och fortsatt warpa in Stalkers. Backar tillbaka och skjuter roaches samtidigt. Polarens sista få roaches röjer marines bakom.

Thermal lances, meet roaches. ROACHES, MEET THERMAL LANCES!

Backar långt, långt tillbaka. Warpar in mer stalkers! Fienden försöker gräva ner skadade roaches, men colossusens thermal lances bränner sönder dem ändå.

Brinnande roaches överallt, mmmm.....

Efter episka stridigheter är fiendens krigsmakt bruten. Våra hjälteenheter pushar ut för att börja avsluta resterna av den sista motståndarbasen. Motståndarna skriver GG och lämnar. 1 vinst bärgad i platinaligan för oss.

#blogg


signatur

As Man looked up and cried to the heavens, so it responded...

1
Skriv svar