TV-spelsväder

Medlem
TV-spelsväder

Ja i Malmö i alla fall. Ledig torsdag med förhoppningen om att ta mig ut i Pildammsparken och föreviga det vackra vårvädret. Det vill säga det vackra vårväder som idag lyser med sin frånvaro. Istället bjuds jag på duggregn, blytung himmel och bara grått grått grått vart jag än tittar. Inte alls sugen på att gå ut med kameran längre!

Nej istället får det bli ett pass på gymmet, lite guitar hero och sen långpromenad med vovven. Jag ska också åka förbi Elgiganten eller liknande för att köpa ny Microvågsugn. Den behövs egentligen inte bytas ut då den fungerar, men eftersom vi har flyttat och ändrat en massa i köket passar en vit micro inte längre in. Istället ska jag försöka hitta en svart/rostfri ugn som inte kostar en himla massa mer än tusenlappen, vi får se hur det går.

Helgen som kommer är en jobbhelg, kvällar fre-sön. Som tur är har jag en student som går med mig nu och kommer göra mig sällskap fredag och lördag. Det är alltid skönt med någon att prata med på kvällarna så det inte blir så ensamt. Det är andra gången jag är handledare åt en student och det gör att man är extra noggrann och alert. Det är jättekul tycker jag för det går bra och brukar vara omtyckt. Redan första dagen tog vi en massa prover och sånt. Det gick jättebra!

Jag undrar om jag får studenter på nästa jobb, tror inte det. Visserligen har man praktik inom primärvården men det brukar innebära vårdcentral, inte ungdomsmottagning. Kan ju vara lite svårt att komma in på en ungdomsmottagning med tanke på de undersökningar man gör. Jag kan bara tänka mig hur svårt det är för många ungdomar att våga ta av sig byxorna för EN främmande människa, hur ska det då inte vara om det är TVÅ som sitter o glor?! Nej det blir nog inga fler studenter, inte i den bemärkelsen i alla fall. Skolungdomar däremot kommer jag nog träffa massor, klasser som kommer dit för information och undervisning och sen alla patienter som bör gå i skolan varenda en med tanke på åldersspannet 12-23 år.

Jättespännande blir det i alla fall. Jag vet att min chef har fått in många ansökningar på den tjänsten jag nu lämnar och det kan ju innebära att jag kan sluta något tidigare än planerat. Jag håller tummarna för det, vill komma igång på det nya så fort som möjligt.

Nu ska jag ge mig iväg till gym och elgiganten, wish me luck!

#blogg

1
Skriv svar