Tio pass på tolv dagar, dags för lite vila

Flakmonkey
Tio pass på tolv dagar, dags för lite vila

Har varit två rätt intensiva veckor på flera sätt och verkligen inte minst när det gäller träningsfronten. Det var ingenting som jag planerade men på de senaste tolv dagarna så har det blivit träningspass på tio av dem (CIrkelfys, Indoor Walking och Gympa) med extra löpning och crosstrainer. Vet att det inte är optimalt om man ska bygga muskler och har sig, då ska man ju vila mycket, men efter att det bara rullat på de första dagarna så kände jag att jag vill testa mig själv litegranna - både fysiskt och psykiskt.

Och det har gått riktigt bra faktiskt. Visst har det varit lite surt att gå upp och köra pass som börjar 07:00 men jag har ändå gjort det och det i sig är en boost. Fysiskt har det inte varit några större problem och kroppen har fixat det riktigt då jag trodde att jag skulle vara rejält segare än vad jag är. Visserligen var det lite tungt dagarna efter cirkelfyspassen på måndagkvällarna, men uppenbarligen inte så pass att jag kunnat köra på.

Kommer jag fortsätta på det här sättet? Nej det tror jag knappast, jag kommer fortsätta träna när jag känner för det och det innebär normalt 3-4 pass i veckan, men nu i helgen är det enbart viloläge som gäller. Spenderar den ute hos föräldrarna vilket ikväll har inneburit På Spåret samt ett bubbelbad och imorgon lär det väl bli något liknande. Helt klart välbehövligt och väldigt efterlängtat både för kropp och själ

[ia=24673; large]
Ibland är det trevligt att komma hem till mamma och pappa ^^

#blogg

Tio pass på tolv dagar, dags för lite vila

ajajajajaj, du får mig att se riktigt slö ut.

På tal av vandringen, ska du gps blogga sträckan runt??.

Här får du episk mp4/mp3 till motivation när vandringen når sina jobbiga sträckor.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

Haha tackar... Har faktiskt tänkt på det där om det finns något smidigt sätt att lösa det på... om det finns någon manick man kan använda som gör det automatiskt? Jag tar emot alla tips jag kan få

1
Skriv svar