PU-samtal

Flakmonkey
PU-samtal

Hade mitt PU-samtal idag vilket alltid är intressant. Den här gången var det dessutom med en chef som jag bara haft i tre månader vilket gjorde det hela ännu mer speciellt, men det gick riktigt bra. Inte för att jag fick goda omdömen, vilket jag tycker att jag fick, utan för att de omdömen jag fick stämmer överens med min egen bild. Nu ska jag ju inte gå in på exakt vad som sas såklart, men det kändes bra att få cred för det jag gör bra och det jag kan göra bättre fick jag höra att jag kan göra bättre. Lite kul är att mina tillkortakommanden var precis det som jag själv satte som mål inför 2011 - att visa mig mer på jobbet, fronta det jag gör och säga min mening.

Sen så var det ju lite snack om den roll jag kommer ta över från och med 1 februari, eller på måndag snarare. Då kommer jag inte bara vara tracker utan även problem manager vilket känns som en kul utmaning och det är något som jag verkligen behöver. Det innebär att jag måste ge upp andra småsaker som jag gör om dagarna, men som vi kom fram till under samtalet så är det nog bäst för mig (och företaget) om jag verkligen satsar på mina två roller och kör dem fullt ut - även om det kommer klia i fingrarna ibland när folk ber om hjälp med andra saker...

Men men, ett bra samtal var det iaf och nu är det bara att ösa vidare under 2011 och leverera

#blogg

1
Skriv svar