A Schnitzel too far

Medlem
A Schnitzel too far

Det finns vissa multiplayerförluster som gör mer ont än andra. När jag blir manglad i Stacraft 2 så kan jag möta det med ett hoppöst leende. En lång jämn match som slutar i förlust i Battlefield kan nästan kännas som en vinst ibland. Men när vi spelar Total War-spel på redaktionen, då är det så mycket prestige inblandat att varje förlust skär som ett rakblad mot tungan. (Förutom Jakob då, som möter sin flottas undergång med ord som "nu går jag och spelar Dawn of War istället"). Jag drömmer fortfarande mardrömmar om hur mina bevingade polska Hussarer närmar sig Thomas general som en dödens änglar. Närmar sig, men når aldrig riktigt fram. Och till slut drunknar de i ett hav av spjut.

Igår mötte jag Jocke i en Shogun 2-match. Och allt såg så bra ut. Jag spawnar med mina Katana Samurais och noterar att Jocke nästan enbart har Yaris och bågskyttar. "Hah, noob!", tänker jag, och rusar fram över fältet. Jocke förskansar sig på en skogig kulle. "Det kommer inte att rädda dig", tänker jag, och befäster två av kartans tre kontrollpunkter, vilket ger mina bågskyttar bättre reload rate och en allmän bonus till mina meleekillar. Våra bågskyttar utväxlar pilskurar, men det är mina som nöter ner hans, inte tvärtom. "Det är lika bra att få det överstökat", tänker jag högmodigt och skickar in mina samuraier mot hans vänster och höger fronter. Jag har inget kavalleri alls, så hand Yariviftande spjutkillar gör inte jättestor nytta.

Precis som väntat börjar jag nöta ner hans trupper, sakta men säkert. Bågskyttarna flyr, Yaritrupperna flyr och under tiden regnar mina bågskyttar pilar över hans general. Vid det här laget verkar det bara vara en tidsfråga. (Jocke kanske inte skulle instämma i den här ensidiga bilden, men det här är mitt blogginlägg, han får skriva ett eget!) För att minska Jockes lidande skickade jag in min general för att ge nådastöten. Mina hundratals timmar i Total War-spel har uppenbarligen inte varit tillräckligt för att lära mig hur sårbara generaler är. Som av en handklappning blir alla mina trupper vitflaggade och börjar fly. Jockes sargade armé, antar jag, tror inte sina ögon. En snabb sekund tror jag att Jocke skrivit in någon slags fuskkod för instawin, men får snart svälja det sura äpplet. Han vann, jag förlorade. Nya mardrömmar väntar.

Poncho
Deployed: 1170
Losses: 745
Enemy killed: 1264

Schnitzel Fritz
Deployed: 1530
Losses: 1281
Enemy killed: 716

/Emil

#blogg


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

1
Skriv svar