Dragon Age II around the corner

Skägg.
10 Chambers
Dragon Age II around the corner

Det börjar närma sig. Om en månad släpps Dragon Age II och det är med blandade känslor för egen del. Dragon Age: Origins är ett spel vars utveckling jag följde dagligen, slaviskt, i fyra år. Förhoppningarna var uppblåsta kan man väl konstatera så här i efterhand. Ett bra spel men det kunde aldrig leva upp till mina förväntningar.

Av den anledningen har jag inte följt Dragon Age II särskilt noga. Jag har inte kastat mer än ett getöga då och då fram tills för ett par dagar sedan, då det började dyka upp både förhandstittar och rörliga bilder från spelet på diverse platser på nätet.

Känslan så här inledningsvis är blandad. BioWare strömlinjeformar och gör spelet mycket mer actionorienterat än tidigare, till viss del i stil med Mass Effect. På sina ställen kan det vara klokt men på det hela taget är jag rädd att man jobbar för hårt för att fånga in nya spelare som normalt inte spelar RPG.

Tanken är kanske god, jag tar flera olika ingredienser som som är populära hos en stor massa och spelet kommer att sälja i mångmiljonexemplar. Problemet är att bara för att man mixar godis, pizza, hamburgare och ballerina-kakor i en enda röra så innebär inte det nödvändigtvis att man får världens godaste måltid. Jag gillar både pizza och hamburgare, men inte samtidigt.

Men jag ska inte döma DAII på förhand. Jag har förhandsbeställt spelet och om en månad sitter jag med facit.

#blogg


signatur
1
Skriv svar