Jag träffade en författare

Flakmonkey
Jag träffade en författare

Jag var på min kusins bröllop igår och det var en mycket trevlig tillställning. Strålande väder, mysigt ställe och ett otroligt vacker brudpar. Jag gillade också att det inte var bordsplacering och att det serverades bufe istället för det vanliga trerätters som man normalt möts av på ett bröllop. Det gjorde ju så att det hela fick en mindre stel känsla och mer en känsla av en härlig fest där man dessutom fick äta hur mycket man ville

Sen var det ju givetvis trevligt sällskap. Mycket släkt såklart som man träffat förut men även vänner till brudparet som man aldrig träffat förut. En av dessa vänner hade jag ett mycket intressnt med. Det började med att jag kände igen henne från någonstans och sen framåt kvällen kom jag på det, hon var ju författaren till en av min favoritböcker. Så vi började diskutera boken och hon tycktes bli både glad och lite överraskad av det faktum att jag faktiskt verkligen hade läst den och hade något att säga om den.

Sen bisade det sig också att vi hade en hel del annat gemensamt. Hon är tex gamer och spelrecensent från den gamla goda tiden med tidningen Sega Force så givetvis blev det också en hel del diskussioner om spel och att jobba med det. Sen blev det också ämnen som fördomar, sociala skillnader, etc etc, helt enkelt inte det vanliga mingelpratet vilket var rejält uppfriskande. Måste faltiskt säga att det var ett av de mer givande samtalen på mycket mycket länge, framförallt för att vara med en total främling. Det blev ju än roligare eftersom hon skrivit en så pass bra bok och att hon visade sig vara en så intressant människa också.

Förresten så heter boken Pause/Play. Läs den

#blogg

1
Skriv svar