Castlevania - Slutstrider del 2

Medlem
Castlevania - Slutstrider del 2

Fortsätter med 5 titlar till.

Super Castlevania 4 SNES 1991
För mig så är det här höjdpunkten i Castlevania serien. Simon Belmont kan svinga sig runt som Tarzan och moonwalka i trappor! Musiken är helt underbar med. Helt oförståeligt att Konami inte gjorde fler Castlevania på den här motorn.

Castlevania 2: Belmont's Revenge GameBoy 1991
Kan inte komma ihåg om jag någonsin spelade det här spelet när det begav sig.
Historien utspelar sig 15 år efter The Castlevania Adventure då Dracula tydligen får för sig att kidnappa Christopher Belmont's son Soleiyu (vilket namn!) och förvandla denne till en demon.
I det här spelet så är draculas sekundära form en dödskalle istället för en fet fladdermus.

Akumajo Dracula Sharp X68000 1993
Ännu ett spel som vi inte fick ta del av (släppt till en japansk dator med ett OS gjort av Hudson Soft!) och det är ännu en remake på Simon's första uppdrag. Slutstriden är riktigt lik originalet.

Dracula X: Chi no Rondo Turbografx-16 1993
Det är Richter Belmont tur att klappa till Dracula i en slutstrid som påminner väldigt mycket om originalet och dess remakes.

Castlevania: Bloodlines Sega Genesis/
Castlevania: The New Generation Sega Mega Drive
1994
Ännu ett/två Castlevania jag aldrig spelade. The new Generation är den europeiska version och mindre blodig än Bloodlines.
1897 så nitar Quincy Morris (släkt med Belmont!) på Dracula riktigt ordentligt. Självklart så återupplivar någon Dracula och denne är hans brorsdotter(!) Elizabeth Bartley.

Den här gången är det John Morris och Eric Lecarde som står för våldet. Året är 1917 och dessa herrar måste tydligen kuska runt i hela Europa innan dom kan förstöra dagen för den gamle greven.
Draculas andra form i det här spelet är riktigt absurd. Karln har en gigantisk mun i skrevet...

#blogg

Moderator | Testpilot
Castlevania Slutstrider del 2

Underbar spelserie!

Har själv kört ut dessa spel flera gånger och gör det gärna än idag.
Vilket av dem är din absoluta favorit?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vilket av dem är din absoluta favorit?

Det är utan tvekan Castlevania IV som är storfavoriten. Spelade det som en tok när jag var liten (händer fortfarande att jag spelar igenom det).

1
Skriv svar