Nytt på fötterna

Medlem
Nytt på fötterna

Förutom några olika par löparskor var det nu dags att införskaffa nya walking/trekking-skor. Senaste åren har jag använt Haglöfs lite smidigare walkingskor för vardagligt bruk. De är perfekta då de står emot väta och smuts och är supersmidiga, inte någon stor klumpig känga.
De har fått hänga med på allt från hundpromenader till bröllopsjobb och jag har varit väldigt nöjd med funktionen. De blir lite varma om man t ex har dem inomhus på jobbet, men det är ju inte tanken med dem.

Här är en bild på de gamla Approach och de nya / Crag Q.

Jag är lite osäker på hur länge jag haft de gamla, men det är minst fyra år. De är nu rejält slitna och sulan är i princip helt utan dobbar. Men allt hänger kvar och det är först nu senaste månaderna som jag fått hål i dem som gör att de läcker om det är blött ute.

De nya Crag är lite kraftigare i modellen, eller så är de bara stelare för att de är nya. Snyggare i färgen än mina gamla men även dessa är dam-modell. Jag brukar köra på det då lästen är lite smalare på dam, passar mig perfekt.

Det största som skiljer modellerna åt är att jag sneakade lite nu och valde Crag utan Gore-Tex-membran. Det gör den lite mindre vattentålig men jag tror skon kommer andas bättre utan. Det gör också några hundralappar i pris. Haglöfs benämner skor med Gore-Tex genom att lägga till "GT" i modellnamnet. Bra att veta om man står och väljer mellan två skor som är identiska men skiljer 3-400:- på priset.

Dagen till ära passade det dessutom väldigt bra att gå i de nya skorna, för vi har fått snö i Malmö. Inte snö som ligger och inga minusgrader men ändå! Våren var ju på väg... damn it. Nåja, snön har övergått i ett regn och förhoppningsvis fortsätter det varma vädret att komma.

Trevlig kväll.

#blogg

1
Skriv svar