Fullt upp

Flakmonkey
Fullt upp

Det har varit ett par stressiga veckor med mycket att göra. På jobbet har det varit rapporter som ska skrivas, tidsrapporter som ska attesteras och kundmöten som ska genomföras. Sen har det självklart också varit det vardagliga arbetet med allt vad det innebär i form av möten, planering, etc etc. Utanpå det har jag ju också tagit upp träningen efter ett par inaktiva veckor (nu är tanken att träna fyra gånger i veckan iaf), artikelplitandet här på FZ och renoverat både hemma och i stugan.

Sammantaget har jag alltså haft full upp ibland på gränsen till vad man hinner med, men det är precis så jag vill ha det. Jag är förmodligen inte ensam om att gilla när det är mycket att göra. Lite stress och högt tempo är precis vad livet behöver ibland. Finns ju inget värre än att allt blir slentrian och man bara sitter och degar. Behöver inte vara att man är sitter där overksam, men att göra samma saker dag ut och dag in utan att man sätts på prov är verkligen inte min kopp te.

Gäller ju bara att se upp så att det inte går till överdrift. Positiv stress kan också leda till att det blir för mycket så att kroppen och knoppen säger stopp. Kanske är det till och med lättare att det blir så då eftersom man har så pass kul under tiden att man inte märker det förrän det är för sent. Måste därför bli bättre på att sålla lite och inte tacka ja till allt. Hur givandet och kul det än låter så är det inte bra för någon att man tar på sig mer än vad man hinner med. Kvalitet istället för kvantitet helt enkelt.

Men men, nu är det dags att krypa till sängen. Vill dock lämna alla med lite humor så bjudar som avslutning på lite Eddie Izzard:

#blogg

Medlem
Stress är kul

Kvalitet framför kvantiet låter bra.

HAHA vilket roligt klipp, knappt sett ngt Izzard innan, får nog ta och bli ändring på det.

1
Skriv svar