Gameplay från Ninety-Nine Nights 2
Japanerna är riktigt grymma på många saker, men det här spelet går inte att skilja från det mesta det har gjort. Stiliserade pojkar och flickor med gigantiska svärd, vingar och horder av fiender. Det är så fantasilöst att jag börjar dregla över mina gamla strumpor, och de är slitna och väldigt oattraktiva.
Spelade första spelet, och tyvärr kan Japanska utvecklare inte ett skit om manus.
Spelet kändes helt jävla ogenomtänkt även om själva fighterna var roliga.
Om de lärt sig skriva manus till uppföljaren får vi väl se, men jag antar att är man bara ute efter stora slag med mycket röj och inte bryr sig om en vettig handling i spelet så spelar det nog ingen roll
Herrejävlar vilken generisk karaktärsdesign. Jag satt och småskrattade genom hela filmen, den känns nästan som en parodi.
Finns väl en enorm mängd spel enligt samma "generiska" design "där borta". Det har ju nästan blivit en inhemsk (för Asien) marknadsnorm. Samtidigt som resten av världen, dvs. alla icke anime a'la Hideki Kamiya-alster-dyrkare (vi här på forumet?) hånar det.
Missförstå mig rätt: Jag skakade oxå på huvet men let's be fair; det är en stil, en konstform som vid det här laget är så svårt inarbetad att det är som "målsättningen".