Comic-Con New York - Jag var nästan där

Medlem
Comic-Con New York - Jag var nästan där

Jag måste verkligen säga att jag uppskattar Instagram mer och mer. Inte för att det nu är så fruktansvärt kul att kolla på alla semesterbilder och annat, men varje gång det är ett event någonstans i världen duggar bilderna tätt. Jag var inte på Comic-Con i San Diego, inte på Gamescom i Köln, inte på PAX i Seattle och inte heller på Tokyo Games Show i... Tokyo. Men det känns nästa som jag varit det, och det är Instagrams förtjänst.

Söker man på #comiccon, så forsar det bilder från i princip varje vrå av mässorna. Journalisterna som är på plats skriver oftast om det senaste och visar upp lite roliga bilder, men inte sådär överdrivet många. Men när det är 120.000 besökare på CC i San Diego, då blir det en jävla massa bilder. Och det är ju briljant!

I Japan verkar dock inte Instagram blivit en succé, för på TGS kom det fan inte många bilder. Men i helgen då det var Comic-Con i New York, då har det haglat bilder. Självklart är det många på samma motiv, men det scrollar man snabbt förbi om det nu inte är så att flera vinklar intresserar.

Jag hoppas att det Instagram kommer funka här hemma också. För även om det nu kommer vara 25-30k besökare på Gamex, så är det långt ifrån alla som kan komma dit. Samma med Dreamhack.

Bra taggar för spelintresserade; #pax #paxprime #gamescom #ccsd #ccny #comiccon

#blogg


signatur
1
Skriv svar