Luftmans Musik-Kalender: #18

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #18

Dagens Tema:
Sonic The Hedgehog: Modern Years

Sista tisdagen innan julafton vilket betyder att jag ska avsluta min Sonic-trilogi med våran nuvarande generation ( Eller tekniskt sett förra generation, eftersom WiiU var början på den nya) Jag har spelat igenom hela Sonic Generations, Colours, Unleashed och 06. När det kommer till Sonics modernare äventyr så är jag ganska insatt! (...Och ja, Sonic 06, a.k.a. Sonic the Hedgehog är ett av dom sämsta spel jag någonsin spelat.)

Disclaimer: Jag tänker inte länka någon musik från Generations eftersom det bara är remixer.

Favoritlåt(ar):

Sonic Colours: "Planet Wisp Act 1"

Vad jag verkligen älskar med denna är hur stor kontrast det är mellan piano-delen och resten av låten, då piano-delen är lugn och resten är fartfylld...AND THAT BASSLINE!

Sonic the Hedgehog: "Solaris Phase 2" a.k.a. "His World Instrumental"

Sonic 06 är verkligen ett exempel på hur man rushar ut ett halvfärdigt spel, väldigt tråkigt att mycket av musiken till spelet var väldigt bra. Det här är låten som spelas under sista bossen, det är en instrumentalisk version av main theme:t, "His World".
"His World" är ganska kass, mest på grund av rap-sången som är inklämd i den, men den här versionen är riktigt grym och får mig att reflektera tillbaka på stunden då jag klarade ut ett av världens sämsta spel.

Mer bra låtar:

Sonic Unleashed: "Tornado"

Det här låter som något man skulle kunna ha hört på Mega Drive, därav får den nostalgipoäng!

Sonic Colours: "Aquarium Park Act 1"

Sonic är inte känd för sina simkunskaper, men i Colours så kan han faktiskt simma!
Den nyfunna kunskapen och den underbara musiken gjorde Aquarium Park till en väldigt kul plats att spela igenom!

Sonic The Hedgehog: "Crisis City"

Banan som blev invald till Generations från spelet som Gud glömde.

Sonic Colors "Final Boss Phase 2"/"Reach for the Stars Orchestra Version"

Ännu en orkester-version av main theme:t, riktigt grym!

Kul fakta:

- I öppningssekvensen till Unleashed så kan man skymta ett Sega Dreamcast en kort sekund.

- Sonics nuvarande röstskådis, Roger Craig Smith, har även gjort rösten till Ezio i Assassins Creed-serien och Chris Redfield från Resident Evil!

6 dagar kvar till jul!

#blogg

1
Skriv svar