Medlem
Journey

Detta spel har blivit hyllad till skyarna, för att vara ett helt underbart litet spel.

Jag hade inte möjlighet att spela detta innan, då jag inte ägde ett ps3.
Men nu äntligen har jag fått möjlighet att prova på det och hur var det?

Det var väldigt vackert visuellt, sanddynerna som glittrade i solljuset, musiken som fyllde en med någon form av glädje. Hade inte spelat roll vilket humör jag än var på. Så skulle jag fortfarande ha ett leende på mina läppar, när jag väl startade detta spelet och började utforska den stora öknen.

Det är inget komplicerat spel, vem som helst hade kunnat ta upp handkontrollen och börja spela. Det finns inte många spel som är sådana. Det är även väldigt uppenbart, vad de vill att man ska utföra.
Men det bästa är att du har har all tid i världen att göra det på. Du behöver inte stressa för att en timer säger att tiden håller på att rinna ut.
Utan du kan ta dig tid att suga in all atmosfär, som detta spel utsöndrar.

Detta spel har en väldigt harmonisk stämning, som får en att börja andas ut. Man känner ett lugn som byggs upp i hela kroppen. Som får en att sväva ut i tankarnas och nyfikenhetens källa.

Jag hade gåshud i vissa stunder av spelet och detta spelet är inte direkt långt, jag spelade ut det på ungefär 60 min. Men jag ska spela igenom det igen imorgon och se om jag missade något.
Men att ge mig gåshud genom stämningen i spelet och musiken, utan några ord, utan några coola cutscenes, utan en massa bakgrundshistoria. Det är något att hylla, jag tar av mig min keps och bockar glatt.

Det är en rejäl upplevelse man får, det är inget som man är van vid.

#blogg

Journey

Kommer eventuellt spela det på PS4:an om jag inte spelar det på PS3:an. Estetiska spel är aldrig fel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar