Bekräftat – Xbox Scorpio visas upp på torsdag!

Robot
Bekräftat – Xbox Scorpio visas upp på torsdag!

Uppgraderingen av Xbox One är redo att visas upp för världen.


Ambassadör
Xbox

Awesomeness!


signatur

Jump in.

Medlem

Lyckas dom få decent fps på spel som rdr2, alltså över 50 konstant så lär det bli ett givet köp för min del.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Digital Foundry ska ju redovisa detta kl 15.00 på torsdag skriver andra sidor, vilken tid är rätt, 13.00 eller 15.00 ?

Medlem

Lite väl tidigt. Börjar Microsoft bli nervösa?

Men det kvittar hur kraftfull konsolen är. Det är trots allt spelen som räknas.

Releasehästryttare
Skrivet av mh76:

Lite väl tidigt. Börjar Microsoft bli nervösa?

Men det kvittar hur kraftfull konsolen är. Det är trots allt spelen som räknas.

This^

Varför kunde de inte vänta till E3, Scorpio skall ju släppas i mitten av november iår -.-

Redaktör
Ponny

@Justin Time: Var lite snabb på avtryckarfingret (och är kroniskt usel på att räkna ut samma klockslag i olika tidszoner). 15:00 är korrekt och inget annat.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Alltid trevligt med nya konsoler, men Scorpio blir nog första Xboxen som jag inte kommer införskaffa. Xbox One blev lite av en besvikelse när alla exklusiva titlar ändå kommer till PC.

Om jag får gissa så kommer Scorpio att bli en Xbox One som kör alla spel i 4K. Den kommer att vara bakåtkompatibel och nuvarande spel till XO kommer gå att köra i native 4K. Jag tror heller inte att det kommer komma spel till Scorpio som inte kommer gå att spela på One, utan den enda skillnaden kommer att vara 900/1080p mot 4K.

Scorpio lär få ett namn som Xbox One Pro eller One Elite.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av mh76:

Lite väl tidigt. Börjar Microsoft bli nervösa?

Men det kvittar hur kraftfull konsolen är. Det är trots allt spelen som räknas.

Haha, så låter det nu ja. "Lol Xbox kör spel X i 900p!" Det var viktigt då tydligen? Haha

Vad är det för fel på Red Dead Redemption 2, Star Wars Battlefront 2, Shadow of War, CoD WW2 för övrigt?

Tidigt? E3 är om 2 månader. Specs först. Sedan namn, pris och releasedatum. Därefter spel! Låter som en sund reveal-strategi?

Haha, ja jisses.


signatur

Jump in.

Gnällkuk

Stora frågan blir ju ändå vad priset blir? Blir det pris i samma nivå som med lanseringen av ps3:an?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Stora frågan blir ju ändå vad priset blir? Blir det pris i samma nivå som med lanseringen av ps3:an?

Jag gissar på att priset kommer ligga på $599, eller $549 bara för att ”undvika” samma reaktion som Sony fick med PS3.

Men även om detta blir priset så tycker jag att Scorpio är mer intressant än vad PS4 Pro någonsin har varit. Gör Microsoft det rätt för sig kan de enkelt sälja mer än PS4 Pro. Lite tveksamt, men tycker ju att de borde lärt sig från de misstag de gjorde med XB1 presentationen.

Medlem

Mitt problem är att jag måste införskaffa en 4k tv först och främst

Medlem

@ecHo!: börja spara inför black friday så har du monies till bägge tv och Scorpio. Köpte min 4k smart led tv för ett kanonpris


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag tycker detta ska bli spännande bara för att få se vad Sony har att jobba emot/kontra med längre fram ^_^ lite win/win för alla konsumenter!

Medlem

Oavsett specs, så är den inte starkare än min PC, som OCKSÅ kan spela alla Forza, Halo eller vilket annat "xbox exklusivt" spel som helst! Med en Xbox One handkontroll hur felfritt som helst - till och med bättre fps

Ser ingen mening för mig - eller någon annan PC gamer att införskaffa denna konsoll... Microsoft grävde sin egen grav när de började släppa xbox spel till PC.

Medlem
Skrivet av Everztar:

Microsoft grävde sin egen grav när de började släppa xbox spel till PC.

Snarare tvärtom eftersom de kan tjäna mer pengar på spel på en större marknad.

Medlem

Om scorpio verkligen blir en redig 4k-maskin så kan det bli den första xboxen jag köper. Den får stå på ps4an, med switchen överst. Bredvid pcn. Vuxna barn leka bäst, pew pew!

Medlem
Skrivet av Cyras:

Snarare tvärtom eftersom de kan tjäna mer pengar på spel på en större marknad.

Svar Ja, Men jag menade när det kommer till "Konsollförsäljning"
Kanske borde ha sagt det!

Medlem

Priset ska bli intressant

Medlem

Jag tror att scorpio kan vara hur kraftfull den vill. Men med tanke på bristen av exklusiva spel, finns det egentligen ingen anledning att köpa en scorpio. Enda anledningen skulle vara om priset skulle vara haktappande lågt, annars kan man ju lika gärna köra på PC, då alla spel till Xbox ska släppas till PC framöver.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

byt in din xbone och få scorpio för halva priset skulle vara välkommet xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

@Mortaigne: Inget fel på nämnda spel. Spel som går att köra på pc(utom rd2), xbox one och ps4. Tror inte det är några spel som får Scorpio att ramla av hyllorna. Det är trevligt med högre framerate och upplösning. Trots det tror jag Microsoft får det tufft att konkurrera mot både Sony och Nintendo med sin Scorpio.

Förstår inte riktigt vad du menade med meningen som innehöll "Lol Xbox kör spel X i 900p!". Något jag aldrig sagt, om det var det du menade. Jag kör hellre i lägre upplösning och högre framerate i första hand.

Gnällkuk
Skrivet av Cyras:

Jag gissar på att priset kommer ligga på $599, eller $549 bara för att ”undvika” samma reaktion som Sony fick med PS3.

Men även om detta blir priset så tycker jag att Scorpio är mer intressant än vad PS4 Pro någonsin har varit. Gör Microsoft det rätt för sig kan de enkelt sälja mer än PS4 Pro. Lite tveksamt, men tycker ju att de borde lärt sig från de misstag de gjorde med XB1 presentationen.

Att det är mer intressant än PS4 Pro är rätt självklart, ingen väntar sig något annat. Sony insåg väl att de inte kunde släppa en så pass kraftig PS4 så pass tidigt och även om de hade kunnat krysta fram något till hösten så tror jag att de valde den smartare vägen. Med Pro-versionen kan de sälja mer konsoler, skaffa sig en större "installation base" och sälja in fler spel och kränga fler licenser.

De är medvetna om att de kommer bli akterseglade i höst med Scorpio och är redo att ta dessa förluster, gissningvis under ett år eller så och siktar på att ha PS5 redo till nästa holiday season. Då har ändå nuvarande generation funnits ute i fem år och även om den cykeln är två år kortare än tidigare generationsskifte så är det bara ett år tidigare än vad vi haft innan.

Jag tror dock att man kommer att presentera en plan där man redogör att man tänker ha fortsatt support för PS4-generationen och fortsätta att släppa spel på båda konsolerna i åtminstone två, eller tre år till efter att PS5 entrat marknaden. Vi får se, konsol kanske blir intressant de närmaste åren


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommer se det här enbart för att hoppas se en glimt av RDR 2, konsolen lockar inte ett dugg

Medlem
Skrivet av laban005:

Kommer se det här enbart för att hoppas se en glimt av RDR 2, konsolen lockar inte ett dugg

okej men varför känner du dig tvungen att skriva det här?

Medlem

@Emsa: Tvungen vet jag inte men jag läste nyheten, blev glad över att få se spel och kände för att slänga iväg en kommentar, har både xbone o vanliga ps4an så känner inget behov av pro eller scorpio eftersom jag inte har 4ktv heller. Hur känner du själv?

Medlem

Otroligt vad många som blir provocerade av Scorpio.. Ni är verkligen fåntrattar ni som klagat på xbox ones värdelösa prestanda (i stort samma som ps4), och som nu klagar vidare på en konsoll som inte är släppt än.

Medlem

Kan de inte få in några exklusiva spel istället innan de funderar på att uppgradera något som redan fungerar? Har inte rört min xbox på snart 4 månader. Det finns ju inga spel?! Forza är väl det enda.

Byter till PS4 när jag har klarat av min backlog på WiiU och PC då finns ju 10-tals exklusiva intressanta titlar åtminstone..


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Xbox scorpio är nog sista xboxen tror jag.
Iaf i nuvarande form av stationär konsol.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Vi har kommit så långt nu att tekniken har överträffat spelen. Det jag menar är att spelutvecklarna ännu inte har lärt sig bemästra tekniken eller få tiden att räcka till, till sina projekt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar