Uppgift: Zelda blir mobilspel

Robot
Uppgift: Zelda blir mobilspel

Link sägs stå näst på tur i Nintendos smartphone-satsning.

#free2play, #mikrotransaktion, #mobil, #nintendo, #super-mario-run, #zelda


Medlem

Det enda man kan göra nu är att hoppas att mikrotransaktionerna inte blir för brutala, samt att det blir ett Zelda-spel med lite djup, och inte ännu ett jävligt tråkigt run-spel.

Medlem

it's expensive to go alone?

Medlem

Folk gnäller och hatar mikrotransaktioner, men ändå ska de likt förbannat stödja det, genom att fortsätta använda det...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Folk gnäller och hatar mikrotransaktioner, men ändå ska de likt förbannat stödja det, genom att fortsätta använda det...

Det här kanske låter helt galet, men jag tror inte det är samma människor som gnäller över som faktiskt köper dem.

Medlem

109kr var åt helvete för mycket för Super Mario Run. Tycker tyvärr att mobilspel är fel väg att gå för Nintendo. Mobilspel är microtransaktioner och det är så det kommer sluta med Zelda också. Speciellt när dom har SMR och Fire Emblem att jämföra med. Så inget jag kommer ta i med tång.

Medlem

Kan säkert bli bra. Gärna ett zelda som det första till nes.

Medlem

Blir säkert som Pokémon Go, så att platser i världen typ statyer m.m är shrines och när man gått dit i verkligeheten så blir det en shrine att lösa ingame i mobilen.

Medlem

Köpte Mario Run när det kom och har tveklöst fått mer valuta för det än mycket annat skit jag lägger en hundring på, som lunch för en dag. Betalar gladeligen för ett vettigt Zelda.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Folk gnäller och hatar mikrotransaktioner, men ändå ska de likt förbannat stödja det, genom att fortsätta använda det...

Skrivet av Eight08:

Det här kanske låter helt galet, men jag tror inte det är samma människor som gnäller över som faktiskt köper dem.

Jag betalar mikrotransaktioner. Vet inte vad jag har för alternativ.
Tillräckligt många andra spelare vill inte betala för premiumspel, företagen gör dom till f2p med mikrotransaktioner.
Jag vill att företag som gör spel ska tjäna pengar; vilket ger följden att jag betalar för mikrotransaktioner.

Det ger mig även oftast en upplevelse som är närmre vad spelet skulle varit som premium.

Medlem

De flesta Final Fantasy spel (upp till 9:an?) finns nu som mobilspel till ett fast pris utan mikrotransaktioner, så visst kan det fungera med fastpris. Och hundra spänn för ett bra mobil spel tycker jag är ok - med mikrotr. blir det förr eller senare mycket mer.
Sen kan man ju argumentera vad som är bra och dåligt visserligen.

Medlem

Lägger gladeligen 100 kr på ett bra mobilspel men då ska det ge lite mer än SMR gjorde.

Medlem

Det här låter betydligt mer intressant än Super Mario Run. Hoppas det blir kul, då lägger jag gärna en hundring på det.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av waeress:

Jag betalar mikrotransaktioner. Vet inte vad jag har för alternativ.
Tillräckligt många andra spelare vill inte betala för premiumspel, företagen gör dom till f2p med mikrotransaktioner.
Jag vill att företag som gör spel ska tjäna pengar; vilket ger följden att jag betalar för mikrotransaktioner.

Det ger mig även oftast en upplevelse som är närmre vad spelet skulle varit som premium.

Jag tryckte på anmäl på detta inlägg!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag tryckte på anmäl på detta inlägg!

Haha! (men jag hoppas att du inte gjorde det, eftersom det genererar arbete för något som knappen inte är till för)

Medlem

I feel a disturbance in the triforce...

Medlem

@waeress: sarkasm


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

1
Skriv svar