The Witcher blir Netflix-serie!
Nice! Det blir lite till att se på Netflix åtminstone.
Ärligt sagt, efter att ha tittat igenom deras egenproducerade "Marvel & DC" serier, så tycker jag resten är ganska deprimerande: 90% skräpfilmer som inte ens håller B-klass, sen ett litet antal blockbusters som man redan sett femtielva gånger och nästan samma historia på tv-serie fronten.
Ju mer författaren uttalar sig desto mer ego-trippad framstår han.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Nice! Det blir lite till att se på Netflix åtminstone.
Ärligt sagt, efter att ha tittat igenom deras egenproducerade "Marvel & DC" serier, så tycker jag resten är ganska deprimerande: 90% skräpfilmer som inte ens håller B-klass, sen ett litet antal blockbusters som man redan sett femtielva gånger och nästan samma historia på tv-serie fronten.
Smaken är som baken. Har sett rätt många bra filmer på Netflix, och kvalitativa TV-serier har de en hel uppsjö av. Black Mirror, Rectify, Bloodline, Narcos, 13 Reasons Why, Trailer Park Boys, Stranger Things, House of Cards osv osv. Däremot hör ju knappast superhjälteserierna till dessa (vid sidan om Daredevil, som var rätt underhållande).
Typ Mads Mikkelsen? Hyggligt lika ansiktsdrag.
VA! Inte Tom Hanks eller Bruce Willis - epic fail, eller vad det nu är ungdomarna brukar säga
Annars hade de ju kunna ta Börje Salming så hade de inte behövt sminka dit speciellt mång ärr....
Kan bli bra, kan bli halvbra, kan bli uselt, lär nog vara lite underhållande åtminstone. Hoppas på en relativt okänd skådis och att är jävligt grått och lortigt.
Hoppas även på ett "monster of the week"-format snarare än att de ska försöka berätta någon episk story med cliffhangers etc. Witcher-temat skulle ju passa ett sånt format utmärk, med några lite mer "main story"-avsnitt i flera delar då och då kanske.
Nu utgår jag ju bara hur spelet är förvisso då jag aldrig har läst böckerna, men det bästa med spelet för mig var ofta de små historierna och livsöden som geralt råkade snubbla in i när han utövar sitt yrke.
Jaaaaaaa! Det jag tänkt sen jag läste böckerna - "Fan vilken bra tv-serie det här skulle vara."
Kortnovellerna är typ utformade som x-files avsnitt eller nått där Geralt tog sig ann ett fall per kortare novell då. Men mysterier och mumsigt inbakat.
Hoppas dom inte gör 1 story bara och sträcker ut den som bara faen, som det tycks vara i ropet att göra.
subterranean homesick alien
@Komured: AFAIK så kommer väl allt egenproducerat Netflix material till alla regioner, eftersom dom själva äger distributionsrätten och inte behöver rätta sig efter nån annan.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Svårt att tänka sig Anson Mount utan cowboy-hatt, men det hade varit jäkligt coolt.
En kvinnlig Witcher kanske?
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
En kvinnlig Witcher kanske?
Bara slänga in hela teamet och skådespelarna från nya Ghostbusters och du har ett vinnande koncept.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Bara slänga in hela teamet och skådespelarna från nya Ghostbusters och du har ett vinnande koncept.
Kanske lika bra att addera gänget som skötte animeringarna för senaste mass effect så har du specialeffekterna klara också.