Rockstar: Red Dead Redemption 2 försenas

Robot
Rockstar: Red Dead Redemption 2 försenas

Tunga besked i kväll. Trösten: sex snorsnygga screenshots!

#goty-2018, #red-dead-redemption, #red-dead-redemption-2, #rockstar


Medlem

Först läste jag att Far Cry 5 utspelar sig i Western och blev fett glad.
Sen läste jag efter att RDR 2 är uppskjutet och all glädje försvann...
MEN innebär det ett fetare spel med mer features och mindre buggar... så är det väl bra, antar jag.

Medlem

Bra, stressa inte ut det.

Medlem

Må det försenas in i evigheten tills Rockstar släpper det till PC.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kan det ha något att göra med att kanske Far cry 5 kommer att utspela sig i Western? Må bästa välpolerade spel vinna?

Medlem

Inte för PC? Pass.

Då väntar jag hellre på Wild West-MMOet som det skrevs om nyligen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Ubisoft och Farcry 5 jublar...

Medlem

Hellre ett bra välputsat spel än ett framstressat spel som inte håller måttet.

Medlem

Så jäkla dumt att komma med ett release datum flera månader innan det ska släppas, såklart det blir försenat, hade ju varit bättre att inte säga någonting alls om release, men de ville väl få in lite förbokningar antar jag.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Inte för PC? Pass.

Då väntar jag hellre på Wild West-MMOet som det skrevs om nyligen.

Så jävla dumma att inte släppa det till PC, är de inte intresserade av pengar?
Finns ju knappt några som spelar GTA V på PC ju... Eller vänta nu...

"från grunden byggt för den senaste generationens konsolhårdvara"
Det säger ju inte så mycket, 95% av alla gaming datorer piskar ju skiten ur PS4 och Xbox ONE, så man kan ju verkligen undra va fan de menar med det egentligen.

Avstängd

2018 tillsammans med The Last of Us 2.

Fyfan längtar ihjäl mig!!

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Kan det ha något att göra med att kanske Far cry 5 kommer att utspela sig i Western? Må bästa välpolerade spel vinna?

Det vinner Rockstar lätt, eftersom Ubisoft inte ens kan stava till välpolerat.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Jobbigt men sjukt väntat, man vet att spelet kommer vara fantastiskt så bara att hålla ut.

Inaktiv
Skrivet av DeFeCT:

Så jävla dumma att inte släppa det till PC, är de inte intresserade av pengar?
Finns ju knappt några som spelar GTA V på PC ju... Eller vänta nu...

"från grunden byggt för den senaste generationens konsolhårdvara"
Det säger ju inte så mycket, 95% av alla gaming datorer piskar ju skiten ur PS4 och Xbox ONE, så man kan ju verkligen undra va fan de menar med det egentligen.

De gör väl som de gjorde med GTA 5. Släppte det först till Xbox 360 och PS3 så folk köper det till det. Sen släpper de det till Xbone och PS4 så folk köper det till det och sen tillslut släpper de det på PC. 3x pengarna för samma spel.

Medlem
Skrivet av anon_124359:

De gör väl som de gjorde med GTA 5. Släppte det först till Xbox 360 och PS3 så folk köper det till det. Sen släpper de det till Xbone och PS4 så folk köper det till det och sen tillslut släpper de det på PC. 3x pengarna för samma spel.

Så tänker jag med lite. Xbox Scorpio står och frustar runt hörnet och rykten säger att det ska komma en ny Playstation som ska vara som Nintendo Switch. Jag hoppas att Rockstar släpper RDR 1 och 2 till PC. Det första är fenomenalt förutom styrningen. Hade personligen kastat plånboken på rockstar om de släpper spelen till PC. De vet själva att det finns en stor efterfrågan på deras spel.

Medlem

Så ungefär +1års väntan från och med nu :). Det är ingen överraskning dock, folk sa detta när första trailern kom, jag hade dock inte förväntat mig 1 år. Snacka om att spelet måste ha grymt hög kvalité när det släpps.

Medlem

Skit också. Där var den spelhösten förstörd...

Medlem
Skrivet av zumo:

Först läste jag att Far Cry 5 utspelar sig i Western och blev fett glad.
Sen läste jag efter att RDR 2 är uppskjutet och all glädje försvann...
MEN innebär det ett fetare spel med mer features och mindre buggar... så är det väl bra, antar jag.

Fast nu utspelar sig ju inte far cry 5 i western https://www.fz.se/nyhet/273178-bekraftat-far-cry-5-utspelar-s...
I övrigt så får man la börja spara slantar till ett xbox s, för kommer det till konsolerna 2018 så är la en sen 2019/ 2020 release (om det ens kommer) mer troligt till pc :/

KoP
Medlem

Väntat. Så jag är inte direkt överraskad eller besviken.

Medlem

Den här nyheten var tyvärr rätt så väntad. Känns som att Rockstar alltid försenar sina spel...

Vad är det för snack i kommentarerna om att Far Cry 5 skulle utmana RDR2? Såg ni inte teasertrailern som släpptes igår?

KoP
Medlem
Skrivet av anon_124359:

De gör väl som de gjorde med GTA 5. Släppte det först till Xbox 360 och PS3 så folk köper det till det. Sen släpper de det till Xbone och PS4 så folk köper det till det och sen tillslut släpper de det på PC. 3x pengarna för samma spel.

Dom har sagt att RDR2 inte ens ska släppas till förra generationens konsoler.

Medlem

Den som väntar på nåt gott...

Medlem

@KoP: Du KAN ta det bokstavligt, eller så kan du förstå vad han säger.

Medlem

@zumo: Farcry utspelar sig i nutid. FZ.se drog helt enkelt fel slutsatser baserad på en teaser..

Medlem

Sjukt tråkigt. Men hoppas att det blir ännu bättre än vad det skulle varit. Men Rockstar gör ju aldrig dåliga spel

Medlem
Skrivet av anon_124359:

De gör väl som de gjorde med GTA 5. Släppte det först till Xbox 360 och PS3 så folk köper det till det. Sen släpper de det till Xbone och PS4 så folk köper det till det och sen tillslut släpper de det på PC. 3x pengarna för samma spel.

Som jag förstod det i nyheten så kommer det inte släppas till PC alls?

"Pc då? Tyvärr, inget nytt där – Red Dead Redemption 2 är fortfarande ett spel för PS4 och Xbox One, och det beskrivs som "från grunden byggt för den senaste generationens konsolhårdvara"

Men vi får väl se.

KoP
Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@KoP: Du KAN ta det bokstavligt, eller så kan du förstå vad han säger.

Det är väl inget nytt i sig att det släpps gammal skåpmat? Hur många utvecklare utöver Rockstar har inte gjort detsamma denna konsolgeneration? Nu känns det dock som att Xbone 2 och PS 5 ligger så långt fram i tiden så det känns tveksamt att RDR2 kommer dyka upp på Xbone 2 och PS 5. Men man vet ju aldrig.

Som det ser ut i nuläget kommer spelet bara släppas till PS 4 och Xbone med eventuella gratis enchanted versioner för PS 4 Pro och Scorpio.

Redaktör
Skrivet av DeFeCT:

Som jag förstod det i nyheten så kommer det inte släppas till PC alls?

"Pc då? Tyvärr, inget nytt där – Red Dead Redemption 2 är fortfarande ett spel för PS4 och Xbox One, och det beskrivs som "från grunden byggt för den senaste generationens konsolhårdvara"

Men vi får väl se.

Rockstar har inte sagts något alls om att det kommer till pc, bara PS4 och Xbox One. Det som talar för pc-release är att Rockstar ofta eller alltid (i alla fall från GTA 3 och framåt) släppt spelen till konsol först och till pc ett antal månader senare. Och det som talar emot pc-release är att RDR aldrig släpptes till datorer.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Rockstar har inte sagts något alls om att det kommer till pc, bara PS4 och Xbox One. Det som talar för pc-release är att Rockstar ofta eller alltid (i alla fall från GTA 3 och framåt) släppt spelen till konsol först och till pc ett antal månader senare. Och det som talar emot pc-release är att RDR aldrig släpptes till datorer.

Och till PC ett antal månader senare, testa 19 månader senare som det tog för GTAV att komma till PC.
Jag hatar rockstar, men samtidigt som jag älskar deras spel, men deras utnyttjande av marknaden är hemsk och smart.

Medlem

Spelar igenom 1an nu, fruktansvärt bra spel, men jag spelar normalt bara på PC så jag är sämst på allt vad sikta heter. Och att spelet dippar i FPS rätt ofta, jobbigt att hålla 30fps känns det som.. mina ögon blöder. Men det är det värt! Ser fram emot detta, ska nog fan införskaffa en xbox one enbart för detta. scorpio kanske... fast då behöver jag ny TV... och nytt ljudsystem... osv osv osv..


signatur

Ducati Streetfighter 848

12
Skriv svar