Bekräftat - Far Cry 5 utspelar sig i Montana

Medlem

Uppgradera spelserien nu till att få lite substans/djup/mening. Inte bara coola karaktärer som känns som att de kommer från nån tv-serie med Hulk Hogan.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Kraftledningarna där till höger säger nog allt om när det utspelas...

Känns svårt att avgöra, den "behållaren" utanför kyrkan ser modern ut, men kraftledningarna ser ut att lika gärna kunna vara från 30-talet. Svårt att avgöra, men jag tror inte att det utspelar sig i nutid i alla fall, skulle tippa på att det utspelar sig en liten tid bakåt i tiden

Medlem
Skrivet av IceMan:

Kraftledningarna där till höger säger nog allt om när det utspelas...

"Världens första kommersiella kraftöverföring över en längre distans ägde rum 1893 mellan Hällsjöns kraftstation och gruvfälten i Grängesberg, en sträcka på 15 kilometer." Kraftledningarna säger alltså inte så värst mycket om vilken tid spelet utspelar sig egentligen.


signatur

Jätteintressant information.

Avstängd

Nu jävlar, äntligen ett spel man som västerlänning kan relatera till! Med draw distance den här gången, wooahh??, ingen 5 meters sikt då!? Fan vad bra öppning till ett annars så förlegat franchise. Allt som närmar sig spel som Arma blir så mycket bättre, kan denna enda IP äntligen får konkurrens efter 10 år? Om ni nu även skippar exakta respawns av ais, på exakt samma ställe, var tredje minut, med exakt samma skript varje gång, ja!, då är vi något på spåret. Nyfiken!

Medlem

Är nyfiken men förvirrad, ska bli intressant att se vad det handlar om, känns väldigt sektlikt, t o m lite skräck. Lite besviken ändå, hoppades att 5an skulle ha dinosaurier.

Medlem

Bara jag som får lite Red Dawn-känsla?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

eld
Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

"Världens första kommersiella kraftöverföring över en längre distans ägde rum 1893 mellan Hällsjöns kraftstation och gruvfälten i Grängesberg, en sträcka på 15 kilometer." Kraftledningarna säger alltså inte så värst mycket om vilken tid spelet utspelar sig egentligen.

Om vi ignorerar tanken och kraftledningarna så kan vi ju sen en person springandes med t-shirt på.

Medlem

Menlöst då han tydligen har metallskalle (ljudet).
trailer blooper


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Hm, intressant...

Medlem

Ser ju ut som att det skulle kunna kretsa kring Afro-Amerikansk historia, kanske nån galen kult här och var.
Only time will tell

Medlem
Skrivet av eld:

Om vi ignorerar tanken och kraftledningarna så kan vi ju sen en person springandes med t-shirt på.

Första t-shirten kom 1914.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Har alla missat skriket i början, mannen som blir jagad genom fältet, liket som flyter i floden, skottet och ett mord som pågår i klocktornet? Jag tror detta kommer att vara som en True Detective-historia och i en öppen värld. Ser väldigt fint och lovande ut hursomhelst

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av breahl:

Tuggtobak är väl för fasen förknippat med hela USA, precis som snus med Sverige.

För 70-100 år sedan kanske. Snusets utbredning i Sverige är inte jämförbar.

eld
Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Första t-shirten kom 1914.

Den moderna t-shirten kom väl i sin större använding runt 40-talet, så vi ska stretcha på möjligheterna till det extrema, typ en person från sent 10-tal i en trailer som råkar vara pionjär av t-shirts och även att inte stoppa ner skjorta innanför byxorna

Medlem
Skrivet av eld:

Den moderna t-shirten kom väl i sin större använding runt 40-talet, så vi ska stretcha på möjligheterna till det extrema, typ en person från sent 10-tal i en trailer som råkar vara pionjär av t-shirts och även att inte stoppa ner skjorta innanför byxorna

De kan ju vara slarviga också. Spelet är dessutom fiktivt och det vore inte första gången någon har glömt att göra sina läxa. Ärligt talat tror jag givetvis att spelet kommer utspela sig i hyfsat modern tid i alla fall. Det är bara kul att förstöra argument om att det måste vara från en viss tid genom att ta upp saker som har funnits betydligt mycket längre än vad folk tror.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

@MrPaNtsONhEaD:

Man kan ju inte se allt.

@FRULZ:

Säg det till min akustiska gitarr jag har på väggen.

Medlem

kikarsikte på geväret han har på ryggen?


signatur

K9
:.:

Medlem

developers from France Ubisoft announced their new Far Cry game.

Its villian is a patriotic "cult" of white people from Montana.

12
Skriv svar