The Elder Scrolls Online: Morrowind stream med Geeks Gaming

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
The Elder Scrolls Online: Morrowind stream med Geeks Gaming

Ett av sommarens stora spelsläpp är The Elder Scrolls Online: Morrowind, vi får besöka Dunmer's hemland. Morrowind är ett mysigt land där svampar är stora som träd och där Netch svävar omkring, fiender lurar såklart även bakom hörnet. Hänger ni inte med vad jag pratar om så förklarar jag allt på tisdag.

The Elder Scrolls Online: Morrowind släpps nu på tisdag, men den som är otålig kan förköpa spelet och få tillgång redan nu. Är du osäker eller nyfiken på spelet kommer vi på Geeks Gaming ta en titt och streama nu på Tisdagen den 6 juni, klockslaget är 19.00 och du finner oss som vanligt på Geekslive.

Hela spektaklet kan du se här nedanför på våran Twitch-kanal:


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Kan vara roligt att se!


signatur

Niet.

Medlem

Installerade ESO för några veckor sen för att se om det var värt att spela igen. Tycker spelet känns detsamma. Lite trevligt att strosa runt men kostar ju runt 800 att komma ikapp spelet med alla dlc och content, så bra är inte ESO.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Installerade ESO för några veckor sen för att se om det var värt att spela igen. Tycker spelet känns detsamma. Lite trevligt att strosa runt men kostar ju runt 800 att komma ikapp spelet med alla dlc och content, så bra är inte ESO.

Du kan tekniskt sett betala en månadskostnad å få all DLC gratis under din sub. Den ger dig även 500 av deras premium valuta i månaden som du sedan kan använda till DLC. Sedan behöver du inte all DLC heller. Den som jag spelat mest av är Thief guild.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Du kan tekniskt sett betala en månadskostnad å få all DLC gratis under din sub. Den ger dig även 500 av deras premium valuta i månaden som du sedan kan använda till DLC. Sedan behöver du inte all DLC heller. Den som jag spelat mest av är Thief guild.

Att inte ha alla DLC/expansioner i ett MMO är som att köpa en godispåse men inte äta allt godis.....

Medlem
Skrivet av Komured:

Att inte ha alla DLC/expansioner i ett MMO är som att köpa en godispåse men inte äta allt godis.....

Det är inte riktigt så i ESO dock. Detta då bas spelet fortfarande har relevant content även om du är max level och har ger tillgång till några av de absolut bästa setten för end game.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Installerade ESO för några veckor sen för att se om det var värt att spela igen. Tycker spelet känns detsamma. Lite trevligt att strosa runt men kostar ju runt 800 att komma ikapp spelet med alla dlc och content, så bra är inte ESO.

Betalat ca 400 sammanlagt för eso, alla DLC och Morrowind. All onödig content i crown store skiter man i, tillför inget.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Tack så mycket alla ni som kollade igår kväll! Jag hade det väldigt roligt.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Theade:

Kan vara roligt att se!

Jag hoppas att det var underhållande att se på.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Elixx:

Installerade ESO för några veckor sen för att se om det var värt att spela igen. Tycker spelet känns detsamma. Lite trevligt att strosa runt men kostar ju runt 800 att komma ikapp spelet med alla dlc och content, så bra är inte ESO.

Som en annan redan har skrivit så behöver man inte alla DLC, visst det är roligt med nya quest och story. Men det finns mycket att upptäcka. Personligen tycker jag att TESO är ett rätt så roligt spel.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Funderade på att gå tillbaka till ESO nu när Morrowind är släppt... Men polare har lurat in mig i Black Desert Online och har riktigt fastnat i det. Så vi får se när jag ger mig in i ESO igen.

Medlem

Det kanske är bra timing att damma av ESO igen då.
Vad är era intryck av Morrowind tillägget?

Medlem

Man blir ju sugen! Men jag har svårt för MMO's idag.
Vet inte om det är värt det. Sen känner jag att dom inte räcker till. Har spelat mycket Witcher 3, och det känns som att man tar tre kliv bakåt när man lirar mmo idag.

Är kluven.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Man blir ju sugen! Men jag har svårt för MMO's idag.
Vet inte om det är värt det. Sen känner jag att dom inte räcker till. Har spelat mycket Witcher 3, och det känns som att man tar tre kliv bakåt när man lirar mmo idag.

Är kluven.

Jag vet precis vad du menar. Efter många år av MMO lirandet, körde jag en hel del single player games igen (jag har svårt med för många spel samtidigt). Witcher, Alien, många indie-spel, etc. etc.
Fast ESO är som en single player, om man vill.
Sen pga StarWars fastnade igen för SW MMOen if nästan 6 månader igen. Den är i och för sig också single player om man vill.

Medlem

Just spelar klart alla uppdragen i Morrowind och måste säga att det är nog den mest givande kartan i ESO. Kändes inte som om någon quest var överflödig eller gjord för att fylla ut kartan bara som det lätt är i MMO spel, även ESO. Intressanta karaktärer, roliga twists och turns i uppdragen och framförallt väldigt vackert. Warden klassen är som grädden på moset, väldigt kul.

Medlem
Skrivet av Cnopt:

Just spelar klart alla uppdragen i Morrowind och måste säga att det är nog den mest givande kartan i ESO. Kändes inte som om någon quest var överflödig eller gjord för att fylla ut kartan bara som det lätt är i MMO spel, även ESO. Intressanta karaktärer, roliga twists och turns i uppdragen och framförallt väldigt vackert. Warden klassen är som grädden på moset, väldigt kul.

Hur är det med de dagliga questen man får i Vivec? Är det bra variation på dem eller blir det som det ofta blir med dailies?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Hur är det med de dagliga questen man får i Vivec? Är det bra variation på dem eller blir det som det ofta blir med dailies?

Har inte hunnit köra så många dailies ännu men de jag körde var det lite variation på. Gissar dock på att det blir som med de flesta dailies senare, väldigt receptivt. Valde istället att ge mig på originalkampanjen eftersom jag bara nådde nivå 35 med min Warden när jag spelade igenom Vvardenfell. Upp till 50 sen ska det testas battlegrounds.

Medlem

@Cnopt: Ahh, ok. Tack för infon. Har bara börjat i Vvardenfell och springer mest runt med min Warden och jämför med gamla Morrowind


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

@Cnopt: Ahh, ok. Tack för infon. Har bara börjat i Vvardenfell och springer mest runt med min Warden och jämför med gamla Morrowind

Mycket nöje Finns ett par riktigt roliga quests där dessutom. Scarlet Judge är en riktig höjdare.

Pjn
Medlem

Hej,

Jag är väldans sugen på att prova detta DLC. Att få återvända till Morrowind lockar någor enormt. Dock så var det säkerligen 15 år sedan jag spealde ett MMO Jag har försökt att läsa på kring de olika klasserna och fastnat för tre alternativ och skulle behöv lite hjälp med mitt val då jag förmodligen bara kommer att ha tid att spela med min main character.

1. Magicka Sorcerer
2. Magicka Templar
3. Magicka Warden

Vad jag vill få ut av detta är solo/pve till en början för att få kläm på spelet och spelmekaniken för att senare kunna spela en end game och pvp.

Vilken klass tror ni skulle passa min spelstil bäst?

Tack på förhand

Medlem
Skrivet av Pjn:

Hej,

Jag är väldans sugen på att prova detta DLC. Att få återvända till Morrowind lockar någor enormt. Dock så var det säkerligen 15 år sedan jag spealde ett MMO Jag har försökt att läsa på kring de olika klasserna och fastnat för tre alternativ och skulle behöv lite hjälp med mitt val då jag förmodligen bara kommer att ha tid att spela med min main character.

1. Magicka Sorcerer
2. Magicka Templar
3. Magicka Warden

Vad jag vill få ut av detta är solo/pve till en början för att få kläm på spelet och spelmekaniken för att senare kunna spela en end game och pvp.

Vilken klass tror ni skulle passa min spelstil bäst?

Tack på förhand

Samtliga klasser är bra på sitt sätt. Det fina med ESO är att du kan levla relativt smärtfritt oavsett vad du väljer för spelstil. Gear när du levlar är inte lika viktigt som i många andra MMO spel och det är frittfram att springa vart du vill i världen då allt scalas till din level. Kan rekomendera att experimentera med olika skills och vapen till en början för att hitta det som passar dig bäst.

Pjn
Medlem
Skrivet av Cnopt:

Samtliga klasser är bra på sitt sätt. Det fina med ESO är att du kan levla relativt smärtfritt oavsett vad du väljer för spelstil. Gear när du levlar är inte lika viktigt som i många andra MMO spel och det är frittfram att springa vart du vill i världen då allt scalas till din level. Kan rekomendera att experimentera med olika skills och vapen till en början för att hitta det som passar dig bäst.

Hej,

Ok det låter som det är bara för mig att köra igång och börja utforfska världen och min karaktär, tack för svaret

Medlem
Skrivet av Pjn:

Hej,

Ok det låter som det är bara för mig att köra igång och börja utforfska världen och min karaktär, tack för svaret

Kan även rekommendera att du kollar på deltiasgaming.com för att få tips och filmer om olika builds. Min main är en Magicka Templar healer och den är riktigt kul att köra solo med. Sen att det tar max 30 sekunder att komma med i en grupp är ju inte fel heller


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Kan även rekommendera att du kollar på deltiasgaming.com för att få tips och filmer om olika builds. Min main är en Magicka Templar healer och den är riktigt kul att köra solo med. Sen att det tar max 30 sekunder att komma med i en grupp är ju inte fel heller

Tyvärr har han slutat spela ESO (om han inte kom tillbaka en stund för Morrowind expansionen). Har följt honom på youtube ett tag nu och han sa att han helt enkelt inte har kul med ESO längre efter att ha spelat det konstant i ett flertal år.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Tyvärr har han slutat spela ESO (om han inte kom tillbaka en stund för Morrowind expansionen). Har följt honom på youtube ett tag nu och han sa att han helt enkelt inte har kul med ESO längre efter att ha spelat det konstant i ett flertal år.

Han spelar Morrowind för tillfället. Inte lika aktivt som tidigare kanske men har nyligen lagt upp en Warden guide t.ex.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Tyvärr har han slutat spela ESO (om han inte kom tillbaka en stund för Morrowind expansionen). Har följt honom på youtube ett tag nu och han sa att han helt enkelt inte har kul med ESO längre efter att ha spelat det konstant i ett flertal år.

Nä, det är sant, men han gör fortfarande en del guider och uppdaterar sin info om olika builds.

Edit: Såg just att Cnopt skrivit i stort sett samma sak


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Pjn
Medlem
Skrivet av Priapsi:

Kan även rekommendera att du kollar på deltiasgaming.com för att få tips och filmer om olika builds. Min main är en Magicka Templar healer och den är riktigt kul att köra solo med. Sen att det tar max 30 sekunder att komma med i en grupp är ju inte fel heller

Godmorgon!

Tack för tipset Det var precis den sidan jag har tittat på olika builds på, mycket pedagogisk sida för en nybörjare. Jag har allt som oftast spelat caster i mina tidigare mmo så jag kanske ska ge denna templar en chans, hur står sig buliden i pvp tycker du? Vad jag har läst om Wardens så verkar det i nuläget som classen underpresterar lite om man skall tänka min/max builds. Dock verkar det oerhört lockande att ha en björn vid min sida

Medlem
Skrivet av Pjn:

Godmorgon!

Tack för tipset Det var precis den sidan jag har tittat på olika builds på, mycket pedagogisk sida för en nybörjare. Jag har allt som oftast spelat caster i mina tidigare mmo så jag kanske ska ge denna templar en chans, hur står sig buliden i pvp tycker du? Vad jag har läst om Wardens så verkar det i nuläget som classen underpresterar lite om man skall tänka min/max builds. Dock verkar det oerhört lockande att ha en björn vid min sida

Har precis nått level 50 med min Warden (och är cirka 360 champion) och tycker den presterar väldigt bra all around. Kommer tidigare från en nightblade som jag ansåg hade för lite self healing för min smak när jag körde en stamina build. Bara prövat stamina build på min Warden än så länge och den är helt i min smak, bra defensive, helt okej offensive och bra selfhealing. Björning är sådär, inte jätte bra vid AoE situationer.

Pjn
Medlem
Skrivet av Cnopt:

Har precis nått level 50 med min Warden (och är cirka 360 champion) och tycker den presterar väldigt bra all around. Kommer tidigare från en nightblade som jag ansåg hade för lite self healing för min smak när jag körde en stamina build. Bara prövat stamina build på min Warden än så länge och den är helt i min smak, bra defensive, helt okej offensive och bra selfhealing. Björning är sådär, inte jätte bra vid AoE situationer.

Hej,

Ok då får det bli en Warden för min del tror jag. Verkar var en class som faller mig i smaken. Skippar nog björnen som du säger, verkar inte vara värt det i nuläget. Tack för hjälpen, det blir hem och köpa spelet efter jobbet idag

Medlem
Skrivet av Pjn:

Godmorgon!

Tack för tipset Det var precis den sidan jag har tittat på olika builds på, mycket pedagogisk sida för en nybörjare. Jag har allt som oftast spelat caster i mina tidigare mmo så jag kanske ska ge denna templar en chans, hur står sig buliden i pvp tycker du? Vad jag har läst om Wardens så verkar det i nuläget som classen underpresterar lite om man skall tänka min/max builds. Dock verkar det oerhört lockande att ha en björn vid min sida

Ganska squishy i PvP om man ligger under 25k i hp. I stora zergs är den bra om man håller sig i bakgrunden dock. Har bara kört en BG från nya och där blev jag totalt mosad. Ska kolla på lite andra skills för att se hur den beter sig då.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

12
Skriv svar