Pennan bakom Mass Effect 1+2 jobbar med Anthem

Robot
Pennan bakom Mass Effect 1+2 jobbar med Anthem

Kvalitetstänk från Biowares sida?

#anthem, #bioware


Medlem

Var det dock inte en rad med folk som lämnade företaget i samband med Andromeda?

Avstängd

Nja!?! Vet inte riktigt, jag! Om jag kan ha sex med en sten, ok. Om jag kan dejta ett subjektiv, alltså en icke fysisk form, mer av min föreställning av verkligheten, att dejta mitt eget ego är viktigt, ok. Vill även kunna iträda mig könet av en hink, annars får det vara. Om inte, så håller jag mig till Andromeda!

Medlem
Skrivet av Ghan:

Var det dock inte en rad med folk som lämnade företaget i samband med Andromeda?

Några blev säkert av med jobbet kan jag tänka mig, men det är ju inte ovanligt när ett projekt är klart och många är säkert frilansare eller konsulter. En Bioware anställd som ska ha jobbat med Mass Effect var rasist (hatade vita) och jobbar inte kvar men det framgår inte om han fick sparken eller slutade "självmant".

Mass Effect Andromeda var utvecklat av ett nytt Bioware team baserat i Montreal med en del "ledare" från Edmonton. Tidigare ME spelen, och Anthem, utvecklas till största del av folk i Bioware Edmonton. 200 utvecklare jobbade med Andromeda och om Montreal är tänkt att vara en support studio i stil med Dice LA så lär de inte ha kvar alla efter Andromeda blev klart, oavsett om folk tycker spelet var bristande eller inte.

Medlem

Jag läste fel och tänkte "Vadå kvalitet-stänk??"

Medlem

Någon som har koll på vilken Bioware studo som gjorde vad jag blandar alltig i hopp dom

Då det finns BioWare Montreal och sen fins det den vanliga BioWare studion alla fal någon som har koll lite på vilket BioWare som gjort vad ?


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem

@DeXZoR: Bioware Edmonton är det "riktiga" Bioware. Det är denna studio som har gjort exempelvis Mass Effect 1-3, Dragon Age och nu Anthem. Denna studio som grundades av de två doktorerna. Bioware Montreal var en supportstudio som fick sitt första riktiga projekt i samband med Mass Effect Andromeda och har ungefär lika mycket med Bioware Edmonton att göra som DICE i Stockholm har att göra med DICE i LA.

Medlem
Skrivet av Thomas:

@DeXZoR: Bioware Edmonton är det "riktiga" Bioware. Det är denna studio som har gjort exempelvis Mass Effect 1-3, Dragon Age och nu Anthem. Denna studio som grundades av de två doktorerna. Bioware Montreal var en supportstudio som fick sitt första riktiga projekt i samband med Mass Effect Andromeda och har ungefär lika mycket med Bioware Edmonton att göra som DICE i Stockholm har att göra med DICE i LA.

Tack så mycket då hade jag alla fal rät då jag vart 90% säker på att Andromeda inte var gjort av Main studiong. sidet not
Nu efter Anthem så är det SJUK mycket folk som tror att det är samma studio som gör Anthem som gjorde Andromeda
Folk är väldigt miss informed :S


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem

Bra att dom fick tillbaka karpyshyn i laget, bioware kanske kan fixa ryktet som andromeda teamet i stort sett förstörde trots allt.

Ambassadör
Xbox

Hoppas att Anthem blir en riktig destiny-dödare!


signatur

Jump in.

Medlem

Bådar inte gott, hela trilogin var riktigt amatörmässigt skriven.

Medlem

@Fredrik Eriksson: Står fel i länkarna inuti nyheten, Anthem visades först hos EA, sedan längre genomgång hos Microsoft.

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

Hoppas att Anthem blir en riktig destiny-dödare!

Hoppas båda spelen blir bra istället!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hoppas att Anthem blir en riktig destiny-dödare!

Varför?

Medlem

Nu när Karpyshyn är ombord så gick mitt intresse från måttligt till satans intressant.
Äntligen!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av tricky:

Hoppas båda spelen blir bra istället!

Skrivet av takaii:

Därför att Bungies fasoner med att låsa innehåll på vissa plattformar är ett fanstyg i spelbranschen och sådant skall icke uppmuntras.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar