Japanska SNES Classic får några andra spel än vi

Robot
Japanska SNES Classic får några andra spel än vi
Medlem

För min del var det inte ett dåligt utbyte. Tar personligen hellre 'Super Castlevania IV' än 'Super Soccer' ^_^

shi
Medlem

Jag vill inte byta ut något spel, MEN varför har dom inte med Chrono trigger?

Medlem

Super Street Fighter II: The New Challengers är ju ett mycket bättre SF =(

Medlem

Hade gärna tagit super soccer

Medlem

Är det problem med äganderätt och regioner för SNES-spel fortfarande? Annars förstår jag nästan inte varför alla bara inte får det mesta. 22 spel är rätt lite och som i princip alla säger fattas ju favoriter som Chrono Trigger. Det är nästan en deal breaker att inte ha med.

Hoppas verkligen de använder samma Linux-system som NES classic så det enkelt går att installera alla spel som fattas

Inaktiv

Chrono Trigger och Seiken Densetsu 3 är vad jag saknar mest på denna utgåva.

Medlem

Turtles in Time hade suttit fint men det sitter väl i licens-limbo för tillfället.

Medlem
Skrivet av shi:

Jag vill inte byta ut något spel, MEN varför har dom inte med Chrono trigger?

Med tanke på att både Secret of Mana och Final Fantasy 3 är med så gissar jag på att Square tog en så pass saftig prislapp på rättigheterna att ytterligare ett spel hade blivit för dyrt och gjort enheten dyrare.

NES Classic var väldigt lätt att hacka så att man kunde lägga till fler spel, och förmodligen kommer det även gälla SNES Clasic.

Avstängd
Skrivet av shi:

Jag vill inte byta ut något spel, MEN varför har dom inte med Chrono trigger?

Square Enix tjänar fortfarande pengar på Chrono Trigger som släpptes till android och ios enheter. Det spelet blir nog för dyrt att ta med.

1
Skriv svar