Playerunknown's Battlegrounds får fler lootlådor inför Gamescom-turnering

Robot
Playerunknown's Battlegrounds får fler lootlådor inför Gamescom-turnering

Fyllda med kosmetiska föremål baserade på Battle Royale-filmen.

#playerunknowns-battlegrounds, #nyhetstips


Medlem

Väl värt att notera är att i den officiella FAQen till spelet står det:

"Are there going to be microtransactions?
Yes, but only for purely cosmetic items and only after Early Access."

... att redan nu lägga till lådor som kostar extra går alltså emot vad de tidigare lovat. Kanske inte hela världen, men trist är det att man inte kan lita på nån utvecklare nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Väl värt att notera är att i den officiella FAQen till spelet står det:

"Are there going to be microtransactions?
Yes, but only for purely cosmetic items and only after Early Access."

... att redan nu lägga till lådor som kostar extra går alltså emot vad de tidigare lovat. Kanske inte hela världen, men trist är det att man inte kan lita på nån utvecklare nuförtiden.

Jag lär ju inte sluta spela Battlegrounds men herre gud, Playerunknown har varit vidrigt dålig på PR-fronten på sistone.

Medlem

Jag tror faktiskt att det motiverar folk att spela mera, även om det nu inte är brist på spelare hehe. Ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket om att de lägger till Gamescom-lådorna men jag kan hålla med om att det är lite synd att de går ifrån vad de lovat.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

riktigt piss spel enligt mig ingen skicklighet för fem öre. och så ska dom ha turnering?

Well hearthstone har redan esport så varför inte detta med

Medlem

@FuzioN: Hörru du, lägg ned.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av FuzioN:

riktigt piss spel enligt mig ingen skicklighet för fem öre. och så ska dom ha turnering?

Well hearthstone har redan esport så varför inte detta med

Givetvis finns det en del "RNG" så att säga, med cirklar och allt, men att påstå att det inte finns någon som helst skicklighet är rent av naivt sagt. Och måste ett spel kräva sklicklighet för att vara roligt?

Avstängd

@FuzioN: Ingen skicklighet? Vad har du rökt? Självklart krävs det skicklighet för att lyckas klara sig länge utan att dö i detta spel, det är inte bara att plocka upp första bästa vapen och sedan gå bananas ute på slagfältet.

Quake-konnässsör

@Pawbeltolaf: Väck inte ett troll som pratar i sömnen! Nooooooooooo!

Tycker spelet är roligt och hoppa in och köra några matcher lite då och då. Körde det väldigt mycket i början i 4 - 5 veckor, sen förlorade det lite sin charm. Men så länge som alla mikrotransaktionerna är färgsprakande färgklickar så gör det inget, gör det lättare för andra och se dem

Medlem
Skrivet av FuzioN:

riktigt piss spel enligt mig ingen skicklighet för fem öre. och så ska dom ha turnering?

Well hearthstone har redan esport så varför inte detta med

Klart du måste ha skicklighet i detta spel, men även lite tur.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Klart du måste ha skicklighet i detta spel, men även lite tur.

Absolut, är du skicklig så kommer du hamna i top 10 i merparten av matcherna.
Den enda ändringen jag skulle vilja se är att cirkeln borde flytta på sig helt ett par gånger under matcherna för ett mer dynamiskt spel så ingen trycker i samma hus hela matchen.
Tex att cirkeln ibland hoppar till andra sidan kartan men med 5 minuter innan cirkeln krymper igen.
Spelet är roligare när det finns rörelse.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Väl värt att notera är att i den officiella FAQen till spelet står det:

"Are there going to be microtransactions?
Yes, but only for purely cosmetic items and only after Early Access."

... att redan nu lägga till lådor som kostar extra går alltså emot vad de tidigare lovat. Kanske inte hela världen, men trist är det att man inte kan lita på nån utvecklare nuförtiden.

Dem sade också först att spelet skulle släppas inom 6 månader när dem började sälja spelet som early access, men efter en stund så ångrade dem sig självklart.
Fattar själv inte hur någon kan ha något förtroende för early access spel när det nästan alltid visar sig att devsen som lovar och prisar ljuger mer än politiker själva.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Dem sade också först att spelet skulle släppas inom 6 månader när dem började sälja spelet som early access, men efter en stund så ångrade dem sig självklart.
Fattar själv inte hur någon kan ha något förtroende för early access spel när det nästan alltid visar sig att devsen som lovar och prisar ljuger mer än politiker själva.

De inser väl att pengar är trevligt. Ingen större surprise.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

De inser väl att pengar är trevligt. Ingen större surprise.

Att det inte är en överraskning gör det inte mer okej, snarare tvärt om.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Danternas:

Att det inte är en överraskning gör det inte mer okej, snarare tvärt om.

Tror inte att 'PlayerUnknown' eller utvecklarna bryr sig om vad någon tycker är "OK" så länge han/de tjänar gott om stålar. Miljontals tycker att det de gör är bra/OK. Många är villiga att betala för sig. Detta är hur kapitalism fungerar. Om man gör något som folk vill betala för, så räknas det som ett lyckande i det systemet. Att ändra villkor, att inte göra som man först sagt. Såna saker spelar mindre roll när alternativet är att tjäna mindre.

Ju snarare du förstår detta system, och att det är samma system som styr merparten av världen. Desto lättare har du att fatta ett beslut kring hur DU vill göra. Bidra till det? Arbeta emot det? Eller något annat.

Men att sitta och säga "Nä, jag tycker inte om det" leder ingenstans.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Lite trist som så, men slutar inte spela för det förstås.

Det jag gillar minst är väl hintar om att all "loot" ska kosta (se länken nedan), samt hur de kör ordvrängeri för försäljningen av denna event, som ingen bett om såvitt jag kan se.

Låter bra, 1 låda köper du nycklar till och hela två! lådor kan man köpa för spelvalutan, men två lådor är endast två kit (rätt fula), och den ena lådan du nu skall betala för innehåller 5! kit, och som jag förstod var uppdelade, så några $2,5 för att få ihop ett set lär det väl inte kosta utan betydligt mer.

Vill man nu testa systemet så går det väl att göra med första patchen efter släpp?

En rätt bra artikel nedan i ämnet "brustna drömmar, eller drömmar något stötta i kanten"

PlayerUnknown's Battlegrounds fans feel ripped off by new key and crate system,
http://www.eurogamer.net/articles/2017-07-27-playerunknowns-b...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar