Killzone 3 får 3D-stöd och jetpacks

Robot
Medlem
Killzone 3 får 3D-stöd och jetpacks

Nu krävs bara att de gör det bättre än verkligheten:P

Medlem

åh, längtar !

Medlem

Trovärdiga karaktärer som man bryr sig om hade inte varit helt fel heller

Hade gärna sett att den någorlunda friheten från ettan där man kunde välja karaktär inför uppdrag återkommer också, tyckte det fattades från senaste yttringen!


signatur
Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Slashneed:

Trovärdiga karaktärer som man bryr sig om hade inte varit helt fel heller

Hade gärna sett att den någorlunda friheten från ettan där man kunde välja karaktär inför uppdrag återkommer också, tyckte det fattades från senaste yttringen!

Kan glädja dig med att de ska fokusera betydligt mer på handlingen.
Dessutom ska spelet har större öppnare miljöer och erbjuda fullt förstörbara miljöer. Miljöerna i sig ska vara väldigt varierande säger de.

HYPE!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Förstörbara miljöer?
Den har vi hört förr, men det är alltid en besvikelse (undantaget RF:G). Dock så ska det bli kul att se hur de utvecklat spelet, jetpacks och assasinations tycks ju vara på modet i FPS idag (som i Halo: Reach). Får se vad de erbjuder för "unika" funktioner som gör att man ska köpa KZ3, rejäl story är ju iaf en god början

Medlem
Medlem

Ge mig mus/tng stöd för det så kommer jag bli mer lycklig. Finner fortfarande padde stelt att springa runt i fps med,


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

3D-stöd är ju intressant på sitt sätt, hur f*n ska de lyckas pressa ur dubbel fps ur ps3an..
Nåja, lyckas de så blir det ju en trivsam upplevelse den dagen som man skaffar sig en tv med stöd för det. Känns ju inte direkt som att man måste köpa det _NU_.

Skrivet av Ctrl:

Ge mig mus/tng stöd för det så kommer jag bli mer lycklig. Finner fortfarande padde stelt att springa runt i fps med,

Otroligt att det fortfarande kommer folk som gnäller på detta. Spela på pc om det inte passar dig

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Slashneed:

Trovärdiga karaktärer som man bryr sig om hade inte varit helt fel heller

Hade gärna sett att den någorlunda friheten från ettan där man kunde välja karaktär inför uppdrag återkommer också, tyckte det fattades från senaste yttringen!

Kan glädja dig med att de ska fokusera betydligt mer på handlingen.
Dessutom ska spelet har större öppnare miljöer och erbjuda fullt förstörbara miljöer. Miljöerna i sig ska vara väldigt varierande säger de.

HYPE!

Har hört att det ska vara övervägande snö områden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Då blir det att plugga in ps3an till min redan 3D-klara projektor och lira! Fan va nice!

Inaktiv

Hmm, känns som att de kommer att få gå ner i detaljrikedom för å klara 3D.... och ett spel som säljer på grafiken kan det ju inte vara bra för.
Tyvärr får vi nog se en stagnation i PS3ans grafik nu, hårdvaran är helt enkelt inte tillräckligt bra (jag tittar på dig 256mb GPU enhet).

Jetpacks e sparkrumpa! Reach har mitt hjärta när det gäller implementation av dem(änsålänge).

Medlem

Senaste fps på konsol flugan: Jetpacks.

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

3D-stöd är ju intressant på sitt sätt, hur f*n ska de lyckas pressa ur dubbel fps ur ps3an..
Nåja, lyckas de så blir det ju en trivsam upplevelse den dagen som man skaffar sig en tv med stöd för det. Känns ju inte direkt som att man måste köpa det _NU_.

Det var nån som sa att man var långt ifrån att utnyttja PS3'ans och Xbox 360's fulla kapacitet, så när dem lär sig optimera spelen bättre bör man också kunna trycka in mer effekter.

Skrivet av Lord Payne III:
Skrivet av Ctrl:

Ge mig mus/tng stöd för det så kommer jag bli mer lycklig. Finner fortfarande padde stelt att springa runt i fps med,

Otroligt att det fortfarande kommer folk som gnäller på detta. Spela på pc om det inte passar dig

Och killzone finns till PC?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av V1per:

Det var nån som sa att man var långt ifrån att utnyttja PS3'ans och Xbox 360's fulla kapacitet, så när dem lär sig optimera spelen bättre bör man också kunna trycka in mer effekter.

Maxade blir de nog aldrig, men nära.

PS3an var svårare att "maxa" då deras utvecklarkit är väldigt underlägset Kryssboxens, men det är egentligen inte däri deras problem ligger utan i
deras underpresterande GPU enhet. De måste låta CPUn behandla grafiska komplexa saker som ex. Antialiasing vilka 360n oftast gör "onboard" på GPUn vilket resulterar i att 360 får bättre grafik om man lägger samma tid/resurser på att utveckla för den. Dessutom har 360 512mb "delat" minne vilket ex. innebär att man kan ha betydligt komplexare texturer om man utnyttjar mindre arbetsminne till CPUn , medans PS3 har 256 mb dedikerat minne som INTE kan användas till GPUn och 256mb dedikerat till GPUn som inte kan användas till CPUn.

I teorin skulle man kunna utnyttja PS3ans kraftfulla cellprocessor för att kompensera för detta (och det görs också i många spel) men det är en tung väg att gå för utvecklare som inte är första parts (dvs bekostade av Sånny och oftast plattformsexklusiva).

Grafikmässigt har de båda nått sin turningpoint, men visst går det alltid att klämma ur lite till.

Medlem

Har dom kvar samma styrning som i Killzone 2, som jag fortfarande inte spelat igenom tack vare en efterbliven kontroll så... Nej, blir inget köp...

Styrningen har förstört hela spelet...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Får hoppas det är lite mer flyt än sirapen i 2:an. Visuellt kan man dock inte klaga.

Medlem

En längre kampanj tack! Jag klarade av tvåans kampanj på ca 6 timmar. Sen så vill även jag ha tillbaka karaktärsvalen från ettan!

Medlem

Trevligt, trevligt.
Tycker kontrollen till KZ2 var betydligt behagligare än andra konsol-fps (som förövrigt är underlägsna sina motparter till pc). 3D är dock knappast något som lockar men kudos för att de försöker

Inaktiv

Fint. Lite kopierat av Halo då såklart.

Medlem

Låter underbart detta. Hoppas dom behåller tyngden i styrningen från K2, samt fortsätter storyn där det hela slutade sist. Detta spel kan inte komma snabbt nog!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av showerguy:

Fint. Lite kopierat av Halo då såklart.

Jetpacks fanns redan i Killzone Liberation.

Medlem
Skrivet av V1per:

Det var nån som sa att man var långt ifrån att utnyttja PS3'ans och Xbox 360's fulla kapacitet, så när dem lär sig optimera spelen bättre bör man också kunna trycka in mer effekter.

Eller så säger man "60 fps? 20-30 borde räcka för ALLA om vi lägger på tillräckligt med blur"
Hur det än blir med den saken så lär jag köpa det, så småningom

Medlem
Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av showerguy:

Fint. Lite kopierat av Halo då såklart.

Jetpacks fanns redan i Killzone Liberation.

Jet packs fanns redan i Tribes!

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av showerguy:

Fint. Lite kopierat av Halo då såklart.

Jetpacks fanns redan i Killzone Liberation.

Jet packs fanns redan i Tribes!

Tror inte att "Lite kopierat av Halo" syftade till att Halo Reach skulle vara det första spelet som någonsin haft jetpacks.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av showerguy:

Fint. Lite kopierat av Halo då såklart.

Jetpacks fanns redan i Killzone Liberation.

Jet packs fanns redan i Tribes!

Tror inte att "Lite kopierat av Halo" syftade till att Halo Reach skulle vara det första spelet som någonsin haft jetpacks.

Alla vet ju att Killzone är Sonys försök till svar på Halo ......

Självklart kopierar de friskt och skamlöst

Inaktiv

Saxat från intervju med utvecklaren från Eurogamer (som i sin tur tagit det från VG).

Om de säger att PS3 är grafikmässigt maxad nu så är den nog det med, de är ändå en first party developer som sånny själva har kastat en massa pengar på för att försöka få något i närheten så lyckat som halo.

"We're pushing 100 per cent right now," Hulst told VG247. "You see, there's steam coming out of the machine, almost. All the stuff that we're squeezing, it's got everything to do with the scale and the environments and the action that you're seeing on the screen right now.

1
Skriv svar