Klassiska Carentan-kartan gör comeback i Call of Duty: WWII

Robot
Klassiska Carentan-kartan gör comeback i Call of Duty: WWII

Men bara om du hostar upp extra slantar. Nya trailern är dock gratis.

#activision, #call-of-duty-wwII


twm
Medlem

Så man måste betala ännu mer för att spela den troligtvis bästa banan i MP?

Medlem
Medlem

haha! And it begins!

Medlem

Ok. Jag får hosta lite extra slantar, igen... trodde att allt ingick när jag förbokade spelet!


signatur

autograph

Medlem

Såååååå, de splittrar spelarbasen omedelbart? Snabbt jobbat


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

"Nya trailern är dock gratis."

Det dröjer nog inte länge innan de tar betalt för sådana också.

Medlem

Jädrans snygg trailer! Men, alltså, jag har spelat alla Call of Duty, men den här banan har jag aldrig varken sett eller hört om tidigare!
Jag måste ha glömt bort den, kanske för att den då såg tråkig ut!?
Får väl köpa ett Season Pass, igen då. Fast jag tycker att alla kartor (som redan finns) borde vara med från början!


signatur

autograph

Medlem

Väldigt bra bana, men att betala extra för den nja.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Köpte inte förra CoD för att det verkade ganska lamt och jag tyckte det som var innan det var urtrist både SP och MP men jag kommer ihåg att jag verkligen gillade gamla World at War. Är väldigt kluven till om man skall köpa detta eller ej.

Medlem
Skrivet av autograph:

Jädrans snygg trailer! Men, alltså, jag har spelat alla Call of Duty, men den här banan har jag aldrig varken sett eller hört om tidigare!
Jag måste ha glömt bort den, kanske för att den då såg tråkig ut!?
Får väl köpa ett Season Pass, igen då. Fast jag tycker att alla kartor (som redan finns) borde vara med från början!

Konstigt att du inte sett den... Den har varit med i 5(!) CoDs och även som ett easter egg i ett sjätte.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Konstigt att du inte sett den... Den har varit med i 5(!) CoDs och även som ett easter egg i ett sjätte.

Ja. Det var ju väldigt konstigt.
Grafiken var säkert "annorlunda" då? Känner faktiskt inte alls igen kartan.
Eller så har jag helt enkelt missat den!?
Fast är den i singelplayer så kan det vara för att jag inte spelat klart kampanjerna, eller är den alltså i en multiplayerbana?


signatur

autograph

Medlem

Och uppdelningen av spelarbasen börjar redan före release.... Grattis.... :facepalm


signatur

Ducati Streetfighter 848

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av autograph:

Ja. Det var ju väldigt konstigt.
Grafiken var säkert "annorlunda" då? Känner faktiskt inte alls igen kartan.
Eller så har jag helt enkelt missat den!?
Fast är den i singelplayer så kan det vara för att jag inte spelat klart kampanjerna, eller är den alltså i en multiplayerbana?

Det är en multiplayerbana. Olika art assets beroende på vilken titel den är med i (ser förstås inte likadan ut i ett spel som utspelar sig i WW2 som den gör i ett spel som utspelar sig i modern tid), men layouten är exakt samma...

Medlem

Varför måste som måla upp just de amerikanska laget som vinnare? Trist att se. Och vad är grejen med ett plan med två machineguns som sprutar ner kulor? Något sådant fanns aldrig. Men, det är klart, hela realistiskt kan det såklart inte va.

Medlem

Grym karta men mitt minne från CoD stämmer inte alls med trailern, det var en taktisk och långsam bana. Att rusha hela vägen var aldrig en vinnande taktik

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Varför måste som måla upp just de amerikanska laget som vinnare? Trist att se. Och vad är grejen med ett plan med två machineguns som sprutar ner kulor? Något sådant fanns aldrig. Men, det är klart, hela realistiskt kan det såklart inte va.

Faktum är att det planet existerade. B17 hade t.ex. dessa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ball_turret

Skrivet av MonsterGuden:

Grym karta men mitt minne från CoD stämmer inte alls med trailern, det var en taktisk och långsam bana. Att rusha hela vägen var aldrig en vinnande taktik

Det beror helt på vem som spelar banan. En public match på Carentan var rush för hela slanten.

Medlem

Grym mp karta med goda minnen.
Har någon koll på hur det ser ut på PC antifusk fronten?

-cb99

Edit in,
Hittade lite i ämnet antifusk,
http://steamcommunity.com/games/476600/announcements/detail/1...

Dvs,
Kan kanske bli en shopping, sista i serien som inhandlades var mw3, blev en utvridning för mycket ur graffe motorn

Numera visare? i alla varje fall äldre så vill jag nog läsa lite hur det spelar så det blir inte ett dag 1 köp i alla fall men svag för "eran", och tidigare World at War (och föregångare) var bra och spelades flitigt under lång tid. Men trist som någon innan i tråden skrev med dag 1 split av spelarbasen med kartan ifråga.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Ambassadör
Xbox

Nästa trailer kommer i lootboxes!


signatur

Jump in.

Medlem

MP sög köttflöjt, så jag väntar med köp för att se om det erbjuds en fet SP...

Gnällkuk

Nej tack... spelade betan i två timmar. Riktigt trist.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dåligt att behöva betala för nått som släpps som en rolig grej. Och inte heller på första dagen. Ska inte förekomma i något spel.

Apropå COD.
Hade sett fram emot ett mer, i mina ögon, klassiskt CoD. Men efter test så vart jag riktigt besviken. Stel grafik, stela animationer. Känns "arkadiskt". Mycket "inflygande" info och meddelanden som p13 tycker är roligt.

Jag hade goda minnen från CoD. Men det var så många år sedan så man var ung själv och tyckte spelstilen var roligare då.

Däremot kan jag nog tänka mig att SP blir bra. En filmisk upplevelse. Men då väntar jag tills det lugnat sig och spelet kostar en hundring om jag bara är ute efter SP.

Nä, återgår till BF. Mer min stil nu.

Medlem

Hur kan de göra en trailer med så rent horribla vapenljud (MG42an låter på fullaste allvar bättre i Call of Duty 2) och tracereffekter? Och bombplanet ser så feldesignat ut att det är tragiskt (vilka tvåmotoriga Amerikanska bombplan hade sina motorer så långt ut på vingarna?!), och hur ofta användes de som markunderstöd med bottenmonterad ksp-lavett egentligen?

Hur oambitiösa/oseriösa har Sledgehammer/Activision blivit på senare tid egentligen?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Får ge vika här.... har haft ett skrikande begär efter ww2 sedan det fantastiska MoH:airborne. Jag måste ha ww2...så jag förbokade deluxe edition. 1000 sek på en serie jag avskytt sedan mw.

Sucker for ww2 fps


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Få se hur populärt multiplayer blir på PC men är tveksam till att det blir så populärt att det är värt att köpa Season Pass.

Medlem

Köp Day of Infamy istället, en blandning av Day of Defeat och Insurgency och Wolfenstein, antalet spelare kunde varit fler men spelet är bra mycket roligare än de nya CoD spelen. CoD:WW2 är FÖR snabbt för att kunna vara ett WWII spel, alla nya CoD spel är exakt likadana, RUSH RUSH RUSH RUSH...

Medlem

Kan ju tänka mig att de som köper detta spelet inte upplevt känslan av att titta på BoB och sedan spela CoD 1 carentan, vilken inlevelse kartan hade på den tiden. Gäller ju även Brecourt.

Folk tror ju detta är normalt beteende, nä jag kör MohAA igen där alla kör på lika villkor med samma vapen etc.

Medlem

[quote postid="3762886" userid="7622" name="Dizzz"]
Faktum är att det planet existerade. B17 hade t.ex. dessa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ball_turret

Ja men det användes knappast mot infanteri.

Medlem
Skrivet av cb99:

Grym mp karta med goda minnen.
Har någon koll på hur det ser ut på PC antifusk fronten?

-cb99

Edit in,
Hittade lite i ämnet antifusk,
http://steamcommunity.com/games/476600/announcements/detail/1...

Dvs,
Kan kanske bli en shopping, sista i serien som inhandlades var mw3, blev en utvridning för mycket ur graffe motorn

Numera visare? i alla varje fall äldre så vill jag nog läsa lite hur det spelar så det blir inte ett dag 1 köp i alla fall men svag för "eran", och tidigare World at War (och föregångare) var bra och spelades flitigt under lång tid. Men trist som någon innan i tråden skrev med dag 1 split av spelarbasen med kartan ifråga.

Betan hade inget antifusk men enligt Steam så skulle det implementeras antifusk vid lansering. Om det blir värdelösa VAC som uppdaterar en gång varje halvår eller om det blir något annat får man se.

Skrivet av Jeehao:

Köp Day of Infamy istället, en blandning av Day of Defeat och Insurgency och Wolfenstein, antalet spelare kunde varit fler men spelet är bra mycket roligare än de nya CoD spelen. CoD:WW2 är FÖR snabbt för att kunna vara ett WWII spel, alla nya CoD spel är exakt likadana, RUSH RUSH RUSH RUSH...

Eller så kanske någon borde bli lite snabbare i tanken?

Skrivet av Yabba:

[quote postid="3762886" userid="7622" name="Dizzz"]
Faktum är att det planet existerade. B17 hade t.ex. dessa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ball_turret

Ja men det användes knappast mot infanteri.

Finns faktiskt berättelser hur plan flög över Dresden och pepprade markpersonal med sina torn. Så man kan inte utesluta det.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Eller så kanske någon borde bli lite snabbare i tanken?

Jag har spelat de flesta utav de snabba spelen och mina klagomål för COD:WW2 har inget med svårigheten att göra utan att spelets multiplayer inte har någon direkt WW2 känsla, det känns som att man bara spelar ett vanligt COD spel fast med nya skins. WW2 fps spel ska handla om att sakta ta sig fram längst ett stridsfält, man ska känna sig som en enhet i en armé i ett hopplöst krig, vilket man inte gör i COD:WW2.

12
Skriv svar