Blizzard inte redo för remasters av Diablo II och Warcraft III – ännu
Vad har blizzard på gång när dom har 268 lediga jobb i Irvine.
De har 3, "kända", spel på G. Jag säger "kända" för de har självklart inte annonserat att de är under utveckling utan det är via jobbannonser som man har kunnat pussla ihop det.
1. Någon på deras HR avdelning gjorde en miss när de lade ut en jobbannons på att de sökte någon som skulle utveckla klient, till mobiler, för MMO RTS. Det har funnits jobbannonser tidigare på att man ska kunna utveckla till mobiltelefoner och vara bekant med "Warcraft universe". Med tanke på att Dustin Browder lämnade Heroes of the storm teamet så är det sannolikt att han leder utvecklingen av detta.
2. Det har funnits annonser på "first person action game". Mer än så vet jag inte utan har bara sett annonserna.
3. Någon form av Diablo 4 verkar vara i tidig utveckling. Från annonserna har verkar det som att Blizzard vill göra någon form av hybrid mellan "MMO" och "RPG". Inte WoW men inte heller som Diablo 3. Det har stått i annonserna att man ska helst ha vana att ha utvecklat MMORPG.
Då är detta tre helt nya spel. Sen har de säkert andra spel att tänka på (expansioner, remasters etc).
@Sickness666: Saknar mikrotransaktioner.
Kanske World Of Starcraft? Men vetta fan om jag skulle spela.