EA gör actionspel med gameplay "ingen sett förut"
"Jourgensen tar Battlefield 4 som exempel: ett spel som fortfarande fyra år efter premiären är ett av företagets mest populära, men som man missar att tjäna pengar på eftersom det saknar pengagenererande tjänster."
Är det bara jag eller kan det möjligen vara en av anledningarna till att det faktiskt fortfarande är populärt?
Battlefield 4 är ofta det fjärde, femte eller sjätte mest spelade spelet, oavsett dag. Ofta ligger det konstant i topp tio – och det är ett fyra år gammalt spel.
Om vi hade en livetjänst på det och kunde hålla folk engagerade, ge dem ännu mer för att spela dem, skulle vi också ha möjlighet att försöka tjäna pengar på dem på längre sikt. Det är en enorm möjlighet, att fortsätta bygga live service-delen av våra affärer.
EA ni äcklar mig, det e ta mig fan det enda ni tänker på, hur ni kan suga ur precis varenda liten krona ur era spelare. Den nya revolutionerande gameplay har väl såklart något med microtransaktioner att göra.
FUCKEA
Ekonomer verkar ha alldeles för stor makt.
@kEJTLiN: Första jag tänkte. Det är poppis för att det inte kostar/är en engångskostnad.
@KaVa-KaVa: Newsflash: DICE är kapitalistiska, precis som alla andra företag.
Nya revolutionerande gameplay = Mikrotransaktioner för att köpa vapen, ammunition och medpaks för att komma vidare i spelet, efter du har pröjsat 600 SEK för spelet och 100 SEK i månaden för att ens få starta spela spelet eftersom det måste få kontakt med deras servrar trots att du spelar kampanjen.
När du kör bil så kommer du att få soppatorsk och måste pröjsa mikrotransaktion för att tanka fordonet, så var noga med hur du kör! Om du ramlar från för hög höjd så måste du köpa morfin och eventuellt kryckor vilket också löses med mikrotransaktioner.
Sista bossen är en duell där du tävlar mot ekonomer för att se vem som kan ta fram den bästa affärsmodellen som kan suga åt sig mest pengar på snabbast tid samtidigt som du levererar så lite värdefullt innehåll som möjligt. Om du kommer med något värdefullt så får du Game Over och måste börja om från början av hela spelet.
När du möter sista ekonomichefsbossen så tar han fram ett Excel-dokument som han slår ner mot bordet samtidigt som han skriker i all Yu-Gi-Oh!-anda, "It's time, to, p-p-p-p-p-pay!"
Spelets titel: Call of the Transactions: Modern Gamefare.
Släpps 2021, förboka spelet redan nu så får du chansen att betala 999 SEK istället för 600 SEK!
Nu var det iofs ekonomichefen men allt han sa var affär, affär, affär och vi hade kunnat blåsa folk mycket hårdare med bf4 än vi gjorde. Inget om spelen i sig.
Tyvärr är det den amerikanska jargongen inom business: maximera konsumtionen, spelar ingen så stor roll vad som konsumeras (dåliga spel, skräpmat, dåliga biofilmer) eller om det är bra ens (skräpmat, dåliga spel & filmer som visar att det går att fortsätta att pumpa ut dåliga spel & filmer), bara folk fortsätter att betala regelbundet så är allt liv och fröjd.
Det är vissa indie-utvecklare och Nintendo (i vissa spel) som fokuserar på "spelandet" i sig och inte bara att tjäna pengar för att tjäna pengar. Tjäna pengar blir som levebrödet för att kunna fortsätta skapa roliga spel för att dem tycker om att göra det, medan många stora företag numera har tappat bort glädjen i spelskapandet och som bara finner glädje i bankkontots stigande siffror.
"Jourgensen tar Battlefield 4 som exempel: ett spel som fortfarande fyra år efter premiären är ett av företagets mest populära, men som man missar att tjäna pengar på eftersom det saknar pengagenererande tjänster."
Är det bara jag eller kan det möjligen vara en av anledningarna till att det faktiskt fortfarande är populärt?
Och vad hindrar dem från att skapa nya banor till spelet som de kan ta betalt för?
@fantomsmurfen: det är lite de jag tänker, det är lite konstigt att vissa företag blir utskällda för gambling men inte andra som gör detta. T.ex Pokerstars. Kan man inte bara se det som att Pokerstars har utvecklat ett avancerat gambling spel? Om de hade köpt t.ex Battlefront av EA?
Det krävs antingen 4,528 timmar spelade eller pynta dryga $2100 för att låsa upp allt.
Fuck you ea, kommer verkligen aldrig mer köpa produkter av dom, det här var det absolut sista strået.
Vart kommer de siffrorna ifrån?
Vart kommer de siffrorna ifrån?
http://www.swtorstrategies.com/2017/11/it-will-take-4528-hour...
Sen ska det ju till DLC också...
Jump in.
Bara de inte släpper en NetFlix liknande tjänst för spel som man "måste" prenumerera på till PC. Alltså att bara köra prenumerationstjänsten typ EA Access. Vägrar såna tjänster då jag vill känna att jag äger spelen o betala en gång för dem o sedan inte binda upp sig.
Eller kommer de börja kräva prenumeration för att spela Battlefield spelen i multiplayer likt konsol och PS Plus. För varje vecka som går sjunker detta företag i mina ögon. Usch.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Om EA märker spelen "gambling" blir folk nöjda då? Eller är ni lika mycket mot kasino sajter?
Ärligt talat, inte för att jag inte är "för" massa betal dlc, tycker kosmetik microtransaktioner är bättre för alla. Men holy shit alla jävla kasino sajter och reklam, runt 7-8st i konstant rullning på radion om dagarna. Känns som om man lever i ett land där det är spel hets (gambling dvs), eller att låna "utan säkerhet".