Heart of Darkness - Dubbla grafikkort är dubbel glädje!

Robot
Heart of Darkness - Dubbla grafikkort är dubbel glädje!

Polygonbrädor i mina braxer - den här datorn kommer klara MS Röj 2 i 4K.

#heart-of-darkness, #inet, #republic-of-gamers


Moderator | Testpilot

Hur många är det som bor under bordet?!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Redan dags att uppgradera grafikkort till ett par Nvidia Titan V.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur många är det som bor under bordet?!

Vi har inte vågat räkna...

Skrivet av Buio:

Redan dags att uppgradera grafikkort till ett par Nvidia Titan V.

Billigt!


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är i alla fall "Free shipping"
https://www.nvidia.com/sv-se/titan/titan-v/

Medlem

Jag vill ge lite feedback. Det blir lite fånigt att köra en teknik-podcast där programledaren blir nervös och generad så fort det blir för mycket teknik. Jag tror att er målgrupp har en grunläggande teknikkunskap och därmed gärna lyssnar på lite mer djupgående diskussion än vad den första googling på ämnet skulle ge.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av telison:

Jag vill ge lite feedback. Det blir lite fånigt att köra en teknik-podcast där programledaren blir nervös och generad så fort det blir för mycket teknik. Jag tror att er målgrupp har en grunläggande teknikkunskap och därmed gärna lyssnar på lite mer djupgående diskussion än vad den första googling på ämnet skulle ge.

Kände mig inte så nervös och ställer egentligen frågor som jag själv vill ha svar på. Men tar till mig det till framtida program.


signatur
Skägg.
10 Chambers

@Buio: haha, för det var där skon klämde


signatur
Medlem
Skrivet av telison:

Jag vill ge lite feedback. Det blir lite fånigt att köra en teknik-podcast där programledaren blir nervös och generad så fort det blir för mycket teknik. Jag tror att er målgrupp har en grunläggande teknikkunskap och därmed gärna lyssnar på lite mer djupgående diskussion än vad den första googling på ämnet skulle ge.

Nja. Kan inte riktigt hålla med dej om målgruppen för detta.
Om man tar mig som exempel.... Det har alltid blivit min bror som hjälper mig med vilka delar att köpa och sedan klistra ihop...

Jag har alltså inte ”grundläggande teknikkunskap”, men väntar ändå spänningsfyllt på varje avsnitt av Heart of Darkness!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

En sista grej är intstallationen av datorn vem gör den, där finns det en hel del tips och trix för att få ut prestanda.

Vad är ett moder modem??

Medlem
Skrivet av xverminator:

Vad är ett moder modem??

Vet inte om du är seriös men skriver ändå.
Det är från en gammal artikel där författaren uppenbarligen inte har särskilt bra koll på datorkomponenter, brukar användas när datornördar ska skoja till det. Moderkort är den korrekta benämningen. Lite kul också att författaren tror att datorn i sig är hårddisken.
Det kommer från denna artikeln.

Medlem

Tycker det har varit bra avsnitt hittills, spelar mig ingen större roll gällande mega kunskap om alla småsaker. Visst är väl lite intressant att höra sweclockers killen berätta om det, men mest av allt vill jag se byggandet och koola dioder. Och såklart calles entusiasm med all data.

Medlem

Detta klipp var informativt och underhållningsmässigt helt okey.
Gillade allra mest intro och slutsammanfattningen.

1080Ti är minsann inget billigt kort... 7-8000kr...
Vilket skulle ni säga är det mest prisvärda kortet runt 5000kr?


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet inte om du är seriös men skriver ändå.
Det är från en gammal artikel där författaren uppenbarligen inte har särskilt bra koll på datorkomponenter, brukar användas när datornördar ska skoja till det. Moderkort är den korrekta benämningen. Lite kul också att författaren tror att datorn i sig är hårddisken.
Det kommer från denna artikeln. http://www.internetblogg.se/wp-content/uploads/sites/15/2013/...

Aha där ser man, jag hade faktiskt inte sett det, jag funderade lite om det var nått lurt med detta. Haha då var det ju kul! Tack för infot

Det kommer bli en fin "multimedia" dator detta hehe

Medlem

@Sipmo: Evga 1070ti
Skulle jag säga, men det finns säkert argument om det. Någon annan kanske har något tips att inflika.
Brukar välja just evga pga möjligheten till att förlänga garantin för en peng finns, rätt skönt att kunna få ett nytt kort även om det havererar efter 4-5 år imo, kanske finns några andra fördelar med andra tillverkare så om någon vet något speciellt får ni gärna berätta .

Medlem

@Loltron:
Detta låter absolut prisvärt.

Jag föreställer mig att man kan komma undan med 12-13k om man redan har allt utanför chassit klart?

Det vill säga,

Grafikkort 5k
Moderkort, processor, kylare, minnen = 4k
Chassi & Nätagg = 2k
SSD = 1k
Frakt = 1k?

Jag har redan en ny
-mus, tgb, skärm och hörlurar.

Vill spela Witcher 3, Skyrim etc.

Edit:
https://m.sweclockers.com/artikel/24864-sweclockers-vinterdat...


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

@Sipmo: Ja du kan lätt få priset att hamna runt den pengen om du tummar på delar.
Personligen hade jag nog försökt spara ihop några tusenlappar till så den håller sig ett bra tag.
Kanske uppåt 14-15.
Då är ju jag "märkesbög" också, nätagg är rätt viktigt att det inte är skräpmärke tex.
Men det finns absolut olika delar man lätt skulle kunna snåla in lite på gällande vinterdatorn också.

OBS slafs-hafsigt exempel inte några specifika delar jag rekommenderar per sig, utan bara ett bevis på att priset går att pressa.
Men du kommer allt som oftast förlora prestanda på pengar insparade.

Frakten är dock billigare än en tusing, aldrig varit med om att den blir över 500 ens.

1
Skriv svar